تکنولوژی

خودنمایی تاکسی‌های بدون راننده در دبی

شاید منتظر تاکسی‌های پرنده بودیم اما حداقل شهر دبی روز گذشته میزبان تاکسی‌های هوشمند بدون راننده‌ای بود که قرار است در آینده نزدیک وارد سیستم حمل و نقل این شهر شوند.

روز گذشته سازمان حمل و نقل جاده‌ای شهر دبی در جریان نمایشگاه محصولات الکترونیکی Gitex از تاکسی بدون راننده هوشمند خود رونمایی کرد. طبق گفته‌های مدیران این سازمان، این تاکسی که رد نمایشگاه از آن پرده‌‌‌برداری شد قرار است طی 3 ماه آینده در نقاط مشخصی از شهز به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار بگیرد.

تاکسی بدون راننده دبی

قرار است این تاکسی‌ها مسافرین را از خروجی‌ها و ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی به مکان‌های به‌خصوصی از جمله مراکز خرید، تئاترها یا دیگر مراکز منتقل کنند و یا از این مکان‌ها به سمت ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی ببرند. سازمان حمل و نقل دبی می‌گوید این تاکسی‌ها حدود 36 کیلیومتر بر ساعت سرعت خواهند داشت و قادرند همزمان 4 مسافر را جابجا کنند. در تست‌هایی هم که قرار است طی این 3 ماه انجام بگیرد هیچ ناظر یا اپراتوری پشت فرمان قرار نخواهد گرفت.

این تاکسی‌ها در اصل از خودروهای سدان شرکت مرسدس بنز، دوربین‌ها و سنسورهای متعدد و همچنین سیستم لیدار تشکیل و تجهیز شده‌اند.

تاکسی‌ها بدون راننده کمی پس از اینکه دبی پهپادهای تاکسی بدون راننده را به صورت آزمایشی وارد شهر کرد معرفی شدند. البته سرویس پهچادهای تاکسی بدون راننده هم هنوز وارد سیستم حمل و نقل این شهر نشده‌اند.

منبع: Mashable

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا