بررسی

نقد و بررسی پیکسل 3

گوگل پیکسل 3 این نوید را به شما می‌دهد که از بهترین دوربین ممکن در سال 2018 بهره ببرید، یا حداقل می‌توان گفت این پیامی است که گوگل با معرفی پیکسل 3 قصد دارد به علاقه‌مندان منتقل کند و این مسئله به لطف به‌کارگیری تکنولوژی یادیگیری ماشین در لنزهای دوربین هوشمند پیکسل 3 محقق شده است. حال خوشبختانه این فرصت را پیدا کردیم که از نزدیک با گوشی 5.5 اینچی پیکسل 3 مجهز به اندروید پای کار کنیم. این گوشی در 3 رنگ سفید، مشکی و تقریبا صورتی تولید شده است.

گوگل پیکسل 3

پیکسل 3 نمایشگر اولد بزرگ و پررنگ قدرتمندی دارد و خوشبختانه در هنگام استفاده با یک دست کاملا مناسب به نظر می‌رسد و قیمت آن هم هنوز مناسب است. این گوشی برای  افرادی که به دنبال یک گوشی اندروید جدید با سایز مناسب هستند می‌تواند بهترین گزینه باشد. نکته مهم این گوشی تک دروبین اصلی 12.2 مگاپیکسلی و دوربین دوگانه سلفی 8 مگاپیکسلی است. دوربین دومی که برای سلفی استفاده شده دراصل برای ثبت سلفی‌ با زوایای باز است که به شما این امکان را می‌دهد بدون خارج کردن کسی از فریم، عکس سلفی دسته جمعی بگیرید. اما می‌توان ادعا کرد که دوربین پیکسل 3 از نسخه قبلی یعنی پیکسل 2 بهتر است؟ پاسخ این سوالات را در توضیحاتی که در ادامه این مطلب ارائه کرده‌ایم می‌توانید پیدا کنید.

بررسی پیکسل 3

طراحی

پیکسل 3 همانند نسخه قبلی از طراحی مشابه بهره می برد. در پشت بدنه از گلس براق استفاده شده و هرچه که روبه پایین می‌آییم از این براقی کاسته شده و به سمت مات سوق پیدا می‌کند. این نوع طراحی روشی بسیار حرفه‌ای برای تغییر بافت سطح بدنه است. اما در کل ظاهر دستگاه در مقایسه با نسخه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.البته امسال در ساخت پیکسل 3 از مواد اولیه متفاوتی استفاده شده. در قسمت پشتی بدنه از گلس ساخت شرکت کورنینگ یعنی گوریلا گلس 5 استفاده شده است. این گلس نسخه تقویت شده همان گلسی است که در جلوی بدنه از نمایشگر محافظت می‌کند. این لایه گلس همانند ساندویچ سرتاسر بدنه آلومینیومی گوشی را پوشانده است.

پنج محصول جدید گوگل در رویداد پیکسل ۲۰۱۸

مطمئنا استفاده از این همه شیشه باعث می‌شود پیکسل 3 در مقابل ضربات آسیب‌پذیرتر باشد اما از طرفی باعث بهبود کیفیت شبکه LTE و همچنین شارژ وایرلس می‌شود. این مسئله دلیل اصلی معرفی شدن پرچمداران 2018 بدون استفاده از بدنه آلومینیومی است. به‌نظر می‌رسد پیکسل 3 جدیدترین قربانی این تکنولوژی است. شارژ وایرلس یک ویژگی جدید برای گوشی‌های پیکسل است و حالا که گوگل، «استند شارژر وایرلس پیکسل» را معرفی کرده، کاربران می‌توانند گوشی‌های پیکسل جدید خود را با این شارژر جدید شارژ کنند. گوگل اولین بار از تکنولوژی شارژ وایرلس در گوشی نکسوس 6 استفاده کرد.

پیکسل 3 گوگل

همچنین با نگاه به پیکسل می‌بینیم که لبه‌های آن در مقایسه با گذشته از انحنای بیشتری برخوردار هستند که این ترند در دیگر اسمارت‌فون‌های جدید بازار از جمله آیفون هم دیده می‌شود. در کل می‌توان گفت پیکسل 3 همان پیکسل 2 است که با استفاده از دستگاه سنباده لبه‌های تیز آن صاف و منحنی شده‌اند. ضمنا هنوز اسپیکرهای دوگانه جلویی بر روی پیکسل 3 دیده می‌شود. این نوع طراحی در حال حاضر فقط توسط گوگل استفاده می‌شود و دیگر شرکت‌های دیگر از این نوع طراحی استفاده نمی‌کنند و همین مسئله خوشایند به‌نظر می‌رسد. ضمنا ویژگی «Active Edge» هم به شما این امکان را می‌دهد که با فشردن کناره‌های بدنه پیکسل به دستیار صوتی گوگل اسیستنت دسترسی پیدا کنید. این ویژگی خیلی بهتر از قرارا دادن یک دکمه خاص برای بهره بردن از دستیار صوتی است چراکه دکمه اضافی ممکن بود باعث سردرگمی کاربر شود.

خبر بعدی اینکه جک هدفونی روی پیکسل 3 وجود ندارد و همچنین اثری از درگاه رم میکرواس‌دی روی این دیوایس هم دیده نمی‌شود و کاربر باید بین حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت یکی را انتخاب کند. نکته جالب بعدی اینکه درگاه سیم کارت این گوشی در پایین بدنه و در کنار پورت یواس‌بی C قرار داده شده است.

پیکسل 3

رنگ مورد پسند ما همان مشکی است. حقیقتا رنگ سفید کمی بی روح و ارزان قیمت به‌نظر می‌آید و رنگ صورتی هم مطمئنا مورد علاقه همه نخواهد بود. البته همه چیز در این بخش به سلیقه شما برمی‌گردد.

نمایشگر و حاشیه‌ها

بررسی پیکسل 3

نمایشگر 5.5 اینچی اولد این گوشی کاملا با دنیای مدرن امروزی همخوانی دارد. بزرگ و وسیع اما خوشبختانه با ابعاد و سایزی کوچکتر از آنچه که انتظار داشتیم. ابعاد کلی گوشی 145.6× 68.2× 7.9 میلی‌متر است و همچنین وزن پیکسل 148 گرم است. ابعاد پیکسل 3 تقریبا مشابه پیکسل 2 است البته با این تفاوت که پیکسل 2 نمایشگر 5 اینچی داشت.

شوخی کاربران با صفحه نمایش پیکسل ۳

نمایشگر پیکسل 3 در نگاه اول خیلی غنی‌تر از پیکسل 2 به‌نظر می‌رسد. البته مشخصات فنی می‌گویند که این نمایشگر در مقایسه با سال گذشته تنها چند پیکسل بالاتر است اما باید این را هم در نظر گرفت که سایز نمایشگر این گوشی در مقایسه با پیکسل 2 بالاتر رفته است. ضریب نمایشگر به بدنه در این گوشی 18:9 است در حالی که گوشی‌های قبلی اکثرا ضریب 19:6 داشتند و همین مسئله باعث کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر پیکسل 3 شده است. اگر به‌خاطر داشته باشید حاشیه زیاد اطراف نمایشگر پیکسل 2 باعث ناامیدی بسیاری از طرفداران از این گوشی شده بود.

البته حاشیه همچنان در بالا و پایین این گوشی دیده می شود با این حال گوگل توانسته حاشیه‌های اطراف نمایشگر این دیوایس را با توجه به اسپیکرهای دوگانه‌ای که به‌کارگرفته به‌خوبی طراحی کند.

باتری و مشخصات فنی

پیکسل 3 گوگل

پیکسل 3 به باتری 2915 آمپری مجهز است که در مقایسه با رقبایی همچون گلکسی اس9 سامسونگ با باتری 3 هزار میلی‌آمپری کمی ضعیف به‌نظر می‌رسد. البته پیکسل 3 در مقایسه با پیکسل 2 که باتری 2700 میلی‌آمپری داشت پیشرفت قابل توجهی داشته است.

البته با همین باتری هم می‌توانید یک روز کامل بدون نیاز به شارژر با گوشی کار کنید و همچنین از شارژ جدید 18 واتی هم بهره ببرید.

پیکسل 3 گوگل به پردازنده اسنپدراگون 845 و 4 گیگابایت رم بهره می‌برد. بعید به‌نظر می‌رسد عملکرد این گوشی در مقایسه با گوشی‌های جدید دارای رم 6 گیگاباتی و آیفون مجهز به چیپ A12 بهتر باشد. با این حال گوگل که از نرم‌افزار و سخت‌افزار خودش در ساخت این گوشی بهره می‌برد احتمالا از نهایت سرعت در پیکسل 3 بهره‌بردراری می‌کند.

دوربین

گوگل پیکسل 3

چیپ «پیکسل ویژوال کور» یک چیپ جداگانه است که همان قدرت خارق‌العاده را به دوربین پیکسل می‌دهد. این چیپ پس از ترکیب با لنز 12.2 مگاپیکسلی و با اسنفاده از یادگیری ماشین قادر است بهترین عکس ثبت شده ممکن را انتخاب کند که آن را « تاپ شات» نامیده‌اند. تاپ شات همان عکسی است که در آن تاری، چشمان بسته و هیچ لرزشی در تصویر دیده نمی‌شود.

دوربین پشتی پیکسل 3 به دریچه دیافراگم f/1.8 مجهز است که خیلی در مقایسه با لنزهای رقیب بالا نیست اما به لطف تکنولوژی «نایت سایت» لنز دوربین اصلی پیکسل 3 می‌تواند تصاویر باکیفیتی را در نور کم ثبت کند. در مراسم معرفی هم گوگل نشان داد که دوربین این گوشی می‌تواند در شرایط نور کم حتی دوربین آیفون 10اس را هم شکست دهد. این دوربین همچنین به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر الکترونیکی مجهز بوده و ویدیوهای با کیفیت 4K را با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه ثبت می‌کند.

در بخش سلفی هم حقیقتا از ایده‌ی سلفی گروهی خوشمان آمد چراکه گوگل از یک لنز ثانویه هم استفاده کرده تا زاویه گسترده‌تری را در اختیار کاربر قرار دهد. این دو لنز سلفی 8 مگاپیکسلی می‌توانند زاویه دید 97 درجه‌ای را ایجاد کنند. البته دیافراگم لنز دوم 2.2 بوده و لنز اول هم دیافراگم 1.8 دارد.

قیمت و تاریخ عرضه

گوگل پیکسل 3 قرار است پنج‌شنبه هفته آینده در ایالات متحده عرضه شود و از تاریخ 1 نوامبر در کشورهای استرالیا و بریتانیا عرضه شود. پس از آن این گوشی در کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن، هند، ایرلند، ایتالیا، سنگاپور، اسپانیا و تایوان عرضه خواهد شد.

قیمت پیکسل 3 در ایالات متحده با حافظه 64 گیگابایت  799 دلار است و نسخه 128 گیگابایتی هم با 100 دلار افزایش با قیمت 899 دلار عرضه می‌گردد.

نتیجه گیری

گوگل پیکسل 3 ویژگی‌های کاربردی پیکسل 3 ایکس‌ال را در ابعاد کوچکتر ارائه می‌کند. اسپیکرهای جلویی دوگانه، دوربین 12.2 مگاپیکسلی مجهز به یادگیری ماشین و نمایشگر پیشرفته‌تر در مقایسه با پیکسل سال گذشته از جمله ویژگی‌های قابل توجه این پرچمدار گوگل محسوب می‌شوند. پیکسل 3 در مقایسه با پیکسل 3 ایکس‌ال خوش دست‌تر به‌نظر می‌رسد و همچنین قیمت خیلی کمتری از آیفون 10اس دارد و البته به آخرین ورژن اندروید یعنی نسخه «پای» هم مجهز است. به‌نظر می‌رسد قیمت این گوشی در ازای امکاناتی که ارائه می‌دهد کاملا قابل قبول باشد. البته باید دید ظرفیت باتری این گوشی در طول روز چگونه خواهد بود.

 

منبع
ُTech Radar

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا