تکنولوژی

پنج محصول جدید گوگل در رویداد پیکسل ۳

پس از ماه‌ها لو رفتن اطلاعات مختلف سرانجام امشب گوگل گوشی پیکسل ۳ خود را به همراه چند محصول دیگر معرفی کرد. گوشی گوگل در واقع جدیدترین پرچمدار اندرویدی است که به همراه پیکسل اسلیت (Pixel Slate) و گوگل هوم هاب (Google Home Hub) در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت. 

مهمترین رونمایی‌های امشب گوگل این‌ها بودند:

گوگل پیکسل ۳؛ درست مشابه آنچه لو رفته بود

گوشی های Pixel 3 و 3 XL دقیقا همان چیزی بودند که انتظار آن را می‌کشیدیم. پیکسل ۳ یک گوشی با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی است و 3 XL هم یک صفحه نمایش ۶.۳ اینچی دارد. برخلاف بسیاری از گوشی‌های رقیب در بازار Pixel 3 و برادر بزرگترش یک دوربین در پشت دارد. هرچند در جلو دارای دو دوربین است که یکی با زاویه باز برای سلفی کاربرد دارد.

گوگل پیکسل ۳

گوگل مجموعه‌ای از امکانات را در داخل دوربین این دو گوشی قرار داده از جمله زوم هوشمند، Night Sigh برای عکاسی در تاریکی و شب و Photobooth و Top Shot که انتخاب بهترین عکس توسط هوش مصنوعی است. در مورد گوشی پیکسل اینجا بخوانید.

سرانجام داپلکس با پیکسل آمد

آن کلیپ مشهور تماس سیستم هوش مصنوعی گوگل با رستوران و یا آرایشگاه را یادتان هست؟ وقتی گوگل برای مشتری خودش به رستوران زنگ می ‌زد و میز رزور می‌کرد و سوال وجوابهای او آنقدر طبیعی بود که کسی باور نمی‌کرد این ماشین است که دارد تلفنی صحبت می‌کند. نام آن سیستم داپلکس DUPLEX   است و حالا گوگل گفته که آن را روی این گوشی عرضه می‌کند البته زمان عرضه خود این سرویس در ماه نوامبر است و قرار است گوگل شهر به شهر آن را عرضه کند بنابراین فعلا نمی‌توان انتظار داشت با خرید یک گوشی در هر نقطه جهان این سیستم کار کند. گوگل نگفته است که کدام شهرها قرار است زودتر این سیستم را عرضه کنند. 

دیدن مکالمه 

ویژگی مشابه دیگر گوگل به نام  Call Screen است که کاربر می‌تواند پاسخ به تلفن ورودی را به سیستم هوش مصنوعی واگذار کند و به این ترتیب در هنگام صحبت کردن فرد در آن سو صحبت‌های او به صورت متن روی صفحه نمایش کاربر دیده می‌شود. 

کروم روی تبلت 

با پیکسل اسلیت حالا گوگل سیستم عامل کروم را روی تبلت آورده است. یک تبلت ۱۲.۳ اینچی با دوربین  جلویی و پشتی ۸ مگاپیکسلی . یک تبلت ساده که قادر به اتصال به کیبورد هم هست. قیمت تبلت ۵۹۹ و قیمت کیبورد آن ۱۹۹ دلار است . همچنین یک قلم آن را هم می‌توانید جداگانه به قیمت ۹۹ دلار بخرید. در مورد این تبلت پیکسل اسلیت اینجا را ببینید

گوگل هوم هاب 

به نظر می‌رسد حالا همه بازار به دنبال آمازون و اکو شو آن به راه افتاده‌اند. تنها یک روز بعد از آنکه فیس‌بوک محصول مشابهی راعرضه کرد گوگل هم Home Hub را عرضه کرد که درواقع یک صفحه نمایش با یک یک اسپیکر قدرتمند است که می‌تواند مجموعه وظایف مختلف از جمله پخش ویدیو و موسیقی و پیگیری دستورات صوتی کاربر و اتصال به سیستم‌های خانه هوشمند را انجام دهد. 

قیمت این محصول ۱۴۹ دلار است . در مورد گوگل هوم هاب اینجا بیشتر توضیح داده‌ایم.

در ادامه خلاصه کل رویداد گوگل و نکات مهم آن را در 10 دقیقه ببینید.


نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا