تکنولوژی

تعمیرکاران متفرقه با کامپیوترهای اپل خداحافظی کنند؟

یک روز پس از آنکه یک سند داخلی اپل منتشر شد که نشان می‌داد مک‌بوک‌پروها و آی‌مک‌ پرو احتمالا دیگر توسط تعمیرکاران متفرقه قابل تعمیر نخواهند بود سایت iFixit که در زمینه تشریح اجزای دستگاه‌های کامپیوتری شهرت دارد با بازکردن یک لپ‌تاپ و تعویض یک قطعه نشان داد که هنوز این امکان توسط اپل فعال نشده است.
این محدودیت جدید بر اساس سند لو رفته اپل مربوط به کامپیوترهای مک بوک پرو و آی‌مک تولید شده در سال ۲۰۱۸ هستند و احتمالا در کامپیوترهای جدید اپل از این به بعد را هم شامل خواهد شد. براساس این گزارش یکی از مزیت‌های تراشه‌های T2 که در آی‌مک پرو و مک‌بوک‌پرو ۲۰۱۸ به کار گرفته شده‌اند امنیت آن‌هاست به همین دلیل تغییر برخی قطعات کلیدی مثل تاچ آی‌دی لاجیک برد، صفحه نمایش و کیس رویی بدون تایید خود اپل ممکن نیست. 
چنین قابلیتی دسترسی بخش گسترده‌ای از تعمیرکاران محصولات اپل به این محصولات را در آینده از بین می‌برد و این قطعا خوشایند آن‌ها نخواهد بود در عین حال ما کنترل قابل توجهی برای اپل ایجاد میکند تا بتواند در دایره خدمات محصولات ، دسترسی‌های خود را وسیع‌تر کند. 
هنوز مشخص نیست که اپل چه زمانی احتمالا این امکان را که بالقوه در محصولات جدیدش قرار دارد فعال کند.
اپل در گذشته به خاطر امکان مشابهی در آیفون که اجازه تعمیر و تعویض تاچ آی دی  را نمی‌داد مورد انتقاد واقع شده بود. در آن زمان دستگاه‌هایی که  توسط تعمیرکاران متفرقه تعمیر شده بودند دیگر قادر به کار نبودند. اپل از آن اقدام خود دفاع کرده بود و گفته بود این کار برای ایجاد ضریب اطمینان به مشتریانش است که در صورت سرقت با تغییر تاچ آی دی اطلاعات آنها در معرض خطر قرار نگیرد.

کامپیوترهای مک در طول سال‌های اخیر بیشتر و بیشتر غیر قابل تعمیر ( توسط تعمیرکاران متفرقه ) شده‌اند اما حالا به نظر می‌رسد داستان جدیدی با تراشه‌های T2 شروع شده است.

مرتبط: 

شکایت از اپل به خاطر کیبورد مک بوک پرو

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا