تکنولوژی

آی مک پرو جدید اپل فردا پنج شنبه عرضه می شود

اپل اعلام کرده که تازه ترین مدل از سری کامپیوترهای iMac و  قوی‌ترین کامپیوتر این شرکت یعنی iMc Pro روز پنج‌شنبه فردا عرضه می‌شود هرچند Marques Brownlee یکی از مشهورترین بررسی‌کنندگان محصولات دیجیتال ( که کانال یوتیوبی او حالا یکی از مهم‌ترین رسانه‌های تکنولوژي محسوب می‌شود) گفته که اپل فعلا آی‌مک‌های ۸ و ۱۰ هسته‌ای عرضه می‌کند. 

به گفته Brownlee مدل پرسرعت‌تر آی‌مک یعنی مدل ۱۸ هسته‌ای آن اوایل سال آینده میلادی  به بازار عرضه خواهد شد. همچنین اپل قرار است یک نسخه ۱۴ هسته ای با چهار پردازنده Intel Xeon عرضه کند. 

مرتبط : معرفی آی مک پرو 

اما نسخه ۱۰ هسته‌ای آی‌مک پرو که یک کامپیوتر ۳ گیگاهرتزی است و Geekbench امتیاز ۳۷۴۰۰ را دریافت کرده ۹۳ درصد سریع‌تر از آخرین آی‌مک اپل یعنی نسخه ۲۷ اینچی 5K است. جالب است بدانید این کامپیوتر قدرتمند اپل از مک‌پرو اپل که سال ۲۰۱۳ عرضه شد نیز ۴۵ درصد سریع‌تر است. 

این کامپیوتر قادر به تجهیز تا ۴ ترابایت هارد SSD و ۱۲۸ گیگابایت رم ECC است. این محصول اپل همچنین به پردازنده گرافیکی AMD Radeon Pro Vega 64 با ۱۶  گیگابایت حافظه از نوع HBM2 مجهز است. 

قیمت آی‌مک پرویی که فردا عرضه می‌شود از ۴۹۹۹ دلار شروع می‌شود و در آمریکا، کانادا، بریتانیا و چندین کشور دیگر قابل سفارش خواهد بود. اپل هنوز جزییات دقیق فنی آی مک پرو را منتشر نکرده است.

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا