تکنولوژی

آی‌مک پرو اپل

کامپیوتر دسکتاپ آی مک پرو با رنگ خاکستری –Space Gray –در دسامبر سال میلادی جاری با قیمت 5 هزار دلار توسط شرکت اپل به بازار عرضه خواهد شد. این محصول همراه با صفحه نمایش 27 اینچی و حداکثر 128 گیگابایت حافظه ECC، اترنت 10 گیگابایتی و پردازنده 18 هسته ای Xeon ارائه می‌شود.

John Ternus، مدیر ارشد بخش سخت افزاری اپل دیشب در کنفرانس برنامه نویسان WWDC اپل که در شهر سن جوزه کالیفرنیا برگزار شد، اعلام کرد:” این محصول حقیقتا قدرتمندترین آی مکی است که تا کنون تولید کرده‌ایم.”

اپل با وجود اینکه فروش بالایی در بازار کامپیوتر دارد، اما اخیرا توجهی که به دیگر محصولات خود مانند آیفون و اپل واچ داشت را در مورد سری مک خود نشان نمیداد. در ماه اکتبر، اپل نسخهای جدید از لپ تاپ مک بوک پرو خود را با طراحی متفاوت بعد از 4 سال معرفی کرد که تغییرات بزرگی در آن اعمال کرده بود مانند نوار لمسی، صفحه نمایش با قابلیت مالتی تاچ و غیره.

مدتها بود که نسخه جدید مرتبط با با کامپیوترهای دسکتاپ اپل منتشر نشده بود و این شرکت به مدت سه سال تغییر بزرگی در مک پرو قدرتمند خود اعمال نکرد. سری مک پرو برای هنرمندان گرافیست ودیگر کاربرانی که نیاز به کامپیوترهای قدرتمند و حرفه‌ای دارند، بسیار محبوب است.

کنفرانس برنامه نویسان اپل یا WWDC، محلی است که اپل هر ساله برنامه‌های نرم افزاری محصولات یک سال آینده خود را معرفی می‌کند. این شرکت که بیشتر به دلیل تولید سخت افزارهای استثنائی شناخته شده است، به دلیل تلفیق هوشمندانه سخت‌افزاری با نرم افزارهای پیشرفته، از دیگر رقبا متمایز است. اپل این قدرت را دارد که تمام جنبه‌های محصولات تولیدی خود را تحت کنترل داشته باشد واین روند که با نبوغ استیو جابز و استیو وزنیاک دقیقا 41 سال پیش پایه ریزی شد، هنوز هم به عنوان اصلی‌ترین هدف این شرکت برای حضور در بازار پر رقابت تکنولوژی محسوب می‌شود.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا