ال جیموبایل

مقایسه ال جی V40 ، آیفون XS Max و نوت 9 سامسونگ

با آمدن Lg V40 ThinQ به جمع پرچمداران امسال برندهای بزرگ حالا فرصتی برای مقایسه این سه گوشی قدرتمند بازار موبایل فراهم شده است. ال جی V40 همچنان که می‌دانیم دارای پنج لنز (بله پنج لنز) است. سه لنز در پشت و دو لنز در جلو به این گوشی قدرتی خاص از نظر دوربین بخشیده است. صفحه نمایش بزرگ و بسیار روشن، پردازنده سریع، ضد آب بودن و شارژ بی سیم به همراه اسپیکرهای استریو این گوشی ال جی را در کنار بزرگان گوشی امروز جهان قرار می‌دهد.
حالا در اینجا یک مقابله مقدماتی بین بزرگترین و سریع‌ترین گوشی‌های ال جی، سامسونگ و اپل داریم . آیفون Xs Max و نوت 9 سامسونگ را داریم.

سایز صفحه نمایش و وضوح

ال جی v40

ال جی v40

ال جی v40

3 دوربین پشتی در برابر 2 
هنوز بسیاری از سایت‌ها در حال تست و آزمایش دوربین‌های پرچمداران ال جی وآیفون هستند با این حال تست‌های اولیه نشان دهنده قدرت قابل توجه ال جی در این زمینه است. به عنوان مثال شما قادر به عکاسی مستقل و همزمان با هرکدام از سه دوربین پشتی V40 هستید که می‌توان عکسها را یا مستقلا یا به هم چسباند. همچون گوشی‌های نوت 9 و  Huawei P20 Pro در اینجا هم شاهد تنظیمات هوش مصنوعی هستیم که اگر دوربین در یکی از 18 شرایط تصویری ( مثلا عکاسی از حیوانات، اسمان آبی و …) قرار داشته باشد به طور خودکار تنظیمات تغییر می‌کند. در ال جی v40  همانند  iPhone XS Max شما می‌توانید عکسهایی با افکت‌های نوری دیجیتالی مختلف بگیرید.

ال جی v40 با سه دوربین
نکته مهم این است که LG V40 عکسهای عالی می‌گیرد هرچند هرکدام از دوربین‌ها مزیت‌های خود را دارند اما بدون شکل LG V40 در جایگاه بالایی از نظر کیفیت تصویر قرار می‌گیرد.

مرتبط: یک هفته عکاسی با گلکسی نوت ۹ 

لاغری نسبی LG V40 در زمینه حافظه داخلی 
تا همین چند سال قبل داشتن 64 گیگابایت حافظه داخلی کاملا استاندارد بود. حالا زمانه عوض شده است. گلکسی نوت 9 حافظه 128 گیگابایتی ارایه می‌دهد و با دادن پول بیشتر قادر به خرید نسخه 512 گیگابایتی آن هم خواهید بود. تازه قادرید 512 گیگابایت دیگر را هم با میکرواس دی به آن بیفزایید.

مقایسه باتری آیفون xs max با lgv40 و نوت ۹
اپل هم در iPhone XS Max سه حافظه 64 ، 256 و 512 گیگابایتی ارایه می‌دهد بدون اینکه امکان اضافه شدن آن از طریق کارت حافظه میسر باشد. LG V40 ThinQ اما با ظرفیت 64 گیگابایتی داخلی می‌گوید که تا دو ترابایت حافظه کارت SD را پشتیبانی می‌کند .البته این در تئوری است چون در حال حاضر بالاترین ظرفیت کارتهای موجود در بازار 512 گیگابایت است. بنابراین با مجموع گوشی پرچمدار ال جی از نظر ظرفیت عقب‌تر از سامسونگ قرار می‌گیرد.
عمر باتری
مقایسه میزان عمر باتری در یک سیکل شارژ کار چندان جالبی نیست چون فاکتورهای مختلفی برای مقایسه وجود ندارند. میزان ظرفیت باتری گوشی LG V40 ThinQ  کمتر از نوت 9 است اما در عمل گوشی جدید  اپل جی دارای قابلیت‌هایی است که می‌تواند ظرفیت باتری را کاملا برای یک مصرف روزانه متعادل کند. آیفون ظرفیت باتری گوشی ایفون XS Max  را اعلام نکرد اما می‌گوید میزان استفاده از آن 90 دقیقه بیشتر از آیفون 10 است.

مقایسه باتری آیفون xs max با lgv40 و نوت ۹
امکانات خاص 

هرسه موبایل از شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کنند و هرسه ضد آب هستندGalaxy Note 9 از قلم S Pen stylus هم بهره می برد ( که الان به عنوان ریموت هم از آن می‌توان استفاده کرد)، گوشی V40 برخوردار از پنج دوربین است و آیفون Xs Max هم از Face ID، انیموجی و ایجاد (افکت)  پرتره نورپردازی شده برخوردار است. بنابراین اینکه کدام قابلیت مورد پسند کدام کاربر است بستگی به سلایق آن کاربر دارد. به عنوان مثال اگر شما به عکاسی علاقه‌مند باشید پرتره نورپردازی شده آیفون یا نرم‌افزار دوربین V40 مورد علاقه شما خواهد بود. اگر شما کاربری هستید که علاقه به یادداشت نویسی روی گوشی داشته باشید گلکسی نوت ۹ مطلوب شماست.

مقایسه آیفون xs max با lgv40 و نوت ۹

قیمت و ارزش

گوشی V40 هم مانند دو رقیب دیگرش گوشی گرانقیمتی است و در آمریکا بسته به اینکه از از کدام اپراتور آن را خریداری کنید قیمت آن بین ۹۰۰ تا ۹۸۰ دلار در نوسان است ( این گوشی هنوز در استرالیا و انگلیس عرضه نشده است) . با کمی بیشتر از این مبلغ شما می‌توانید گلکسی نوت ۹ با قلم استایلوس را بگیرید که باتری بیشتری را هم در اختیارتان می‌گذارد و یا آیفون XS Max  با سرویس خدمات خوبش در فروشگاه‌های اپل .

البته بسته به ظرفیت هم قیمت این سه گوشی متفاوت است به عنوان مثال با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت گلکسی نوت ۹ بهترین قیمت را در میان این سه دارد با این حال اگر LG V40 خریداری کنید مقداری پول را ذخیره می‌کنید.

در مقایسه با Pixel 3 XL چطور؟

شاید بد نباشد قبل از اینکه پول قابل توجهی را برای یکی از این سه موبایل قدرتمند بپردازید منتظر گوشیهای جدید گوگل یعنی  Pixel 3  و Pixel 3 XL باشید. این دو تا سه روز دیگر ( ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ) معرفی خواهند شد. میدانیم که پیکسل سابقه خوبی در ساخت دوربین روی گوشی دارد و همچنین قیمت ارزان‌تر نسبت به رقبا هم جزیی از خصوصیات آن است. پس شاید خوب است تا زمان عرضه پیکسل ۳ و ارزیابی مجددی برای مقایسه صبر کنیم .

مقایسه آیفون xs max با lgv40 و نوت ۹

مقایسه آیفون xs max با lgv40 و نوت ۹

منبع: Cnet

مرتبط:

صفحه نمایش  بزرگ آیفون در دستان کوچک کاربران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا