تکنولوژی

رانندگان اوبر، در هر ساعت کمتر از 10 دلار درآمد دارند

شرکت اوبر با شعار «رئیس خود باشید» یا « با خودروی خود درآمدزایی کنید»، رانندگان زیادی را جذب خود کرده و همچنین وعده درآمد بالایی نیز داده است.

طبق تحقیق جدیدی که توسط Ridester- نشریه‌ای که به روی صنعت حمل و نقل اینترنتی متمرکز است- منتشر شده، حقوق دریافتی متوسط ساعتی یک راننده اوبر در آمریکا، 14.73 دلار است. رقم اعلام شده شامل هزینه انعام می‌شود ولی هزینه‌های دیگر مانند بنزین و استهلاک خودرو در آن لحاظ نشده است.

بر طبق آمار اعلام شده، درآمد سالیانه یک راننده اوبر که 40 ساعت در هفته کار می‌کند، حدود 31 هزار دلار قبل از هزینه‌های مربوط به خودرو است و بعد از انجام هزینه‌های خودرو، حدود 20 هزار دلار در سال تخمین زده می‌شود. این حقوق، برای یک خانواده سه نفره در کشور آمریکا، حقوقی زیر خط فقر محسوب می‌شود. همچنین اوبر ادعا می‌کند که یک راننده می‌تواند بین 70 تا 90 هزار دلار درآمد داشته باشد که رقم اعلام شده تفاوت چشم گیری با این ادعای اوبر دارد.

بازار آزاد، بخش مهمی از اقتصاد کشور آمریکا را تشکیل می‌دهد و همچنین طی سال‌های اخیر در این کشور رشد چشم گیری نیز داشته است: تفریبا 5 درصد از جمعیت کارگران آمریکا، در طی یک  سال اخیر در بخش آزاد فعالیت داشته‌اند. این رقم در سال 2013، تنها 2 درصد بوده است. این در حالیست که مزایایی که برای دیگر کارمندان آمریکایی مانند بیمه و غیره الزامیست،  برای کارگران فعال در حوزه بازار آزاد الزامی نیست.

اعطای امتیاز ویژه به رانندگان اوبر

شرایط جدید امتیاز دهی به رانندگان اوبر

همچنین انتقادهای زیادی به سمت شرکت‌های تکنولوژیک روانه شده که ادعا می‌کنند این شرکت‌ها حقوق کمتری به کارمندان خود می‌دهند. مثلا همین امروز، بعد از شروع موج انتقاد توسط یک سیاست مدار، آمازون حداقل حقوق کارمندان خود را  به 15 دلار افزایش داد.

طی این تحقیق جدید که تابستان امسال انجام شده، از رانندگان درخواست می‌شود که اسکرین شاتی از صفحه دریافتی‌های حقوق خود در داخل برنامه اوبر بگیرند که نشان‌دهنده حقوق یک روز آنها باشد.این اسکرین شات‌ها بررسی و ساعت‌های کاری راننگان و همچنین حقوق آنها تحلیل و درآمد خالص تخمین زده شده است. لازم به ذکر است که در ارقام بررسی شده، هزینه بیمه و مالیات، در نظر گرفته نشده و همچنین برخی از رانندگان اوبر نیز در این تحقیق شرکت نکردند.

این در حالیست که ارقام اعلام شده با آمار خود شرکت اوبر( که سه سال پیش انجام شده و همچنین رانندگانی که برای سرویس‌های گران ترمانند UberBlack نیز فعالیت داشته‌اند را شامل می‌شده است) تفاوت دارد. ارقام اعلام شده توسط اوبر اعلام می‌کند که در 20 بازار مختلف، متوسط حقوق رانندگان در ساعت 19.38 دلار است که 5 دلار بیشتر از رقم اعلامی Ridester است. این رقم برای سال 2015 بوده و تنها شامل رانندگان UberX  می‌شده است. اوبر همچنین تخمین زده که هزینه‌های متوسط یک راننده خودرو سدان کوچک شخصی، در طی یک ساعت تنها 3 دلار و راننده‌ای که خودروی اس‌یووی بزرگ‌تر دارد، تقریبا برای یک روز کامل کاری حدود 6 دلار هزینه خواهد داشت.

بهترین و بدترین شهرها از نظر پرداخت حقوق رانندگان اوبر ایکس 

 

 

 

شرکت اوبر زمانی ادعا می‌کرد که حقوق متوسط یک راننده UberX  در شهر  نیویورک که حداقل 40 ساعت در هفته کار می‌کند، حدود 90.766 دلار در سال است اما گزارش آماری Ridester’s  نشان می‌دهد یک راننده اوبر ایکس حدودا 21.92 دلار در ساعت درآمد دارد که این رقم شامل انعام و جدای هزینه‌های دیگر راننده است. آمار خود اوبر که در سال 2015 منتشر شد نیز اعلام می‌کند رانندگان این سرویس موفق شده‌اند در ساعت 23.69 دلار درآمد داشته باشند. طبق تحقیق دیگری که توسط  کمیسیون New York City Taxi and Limousine Comission صورت گرفته، پاییز گذشته حقوق متوسط رانندگان سرویس‌های حمل و نقل اینترنتی در ساعت 22.90 دلار بوده است. به عبارت دیگر، یک راننده برای دریافت حقوق 23 دلار در ساعت باید حدود 75 ساعت در هفته کار کند تا حقوقی معادل 90.000 دلار در سال داشته باشد.

طبق اعلام شرکت اوبر، شرکای راننده این سرویس در 20 بازار مختلف، در هفته کمتر از 35 ساعت کار می‌کنند و بیش از نیمی از رانندگان، تنها بین 1 الی 15 ساعت در هفته کار می‌کنند.

مرتبط: 

اوبر و لوگوی جدیدش

اوبر از سیستم تخمین ترافیک خودش استفاده می‌کند

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا