تکنولوژی

تفاوت استاندارد IP67 و IP68 در چیست؟

زمانی که به استاندارد آی‌پی گوشی نگاه می‌کنید، عدد 6، 7 و یا 8 در اصل متغیرها هستند. در درجه بندی، عدد اول به محافظت و مقاومت دستگاه در برابر اشیاء سخت مربوط می‌شود و عدد دوم هم به مقاوت دیوایس در برابر مایعات تعلق دارد. بنابراین در استانداردهای فعلی عدد 6 نشان می‌دهد که دیوایس شما در برابر ذرات گرد و خاک مضر و دیگر اشیاء ایمن است.

در بحث مقاومت در برابر مایعات، در حال حاضر عدد 8 بالاترین درجه ممکن است و این یعنی دیوایس قادر است تا 30 دقیقه در زیر آب دوام بیاورد. این استاندارد در مورد آیفون 10اس تا عمق 2 متر زیر آب صدق می‌کند.

اپل به تازگی نسخه جدید آیفون یعنی آیفون 10اس، 10آر و 10اس مکس را معرف کرده است. اما تفاوت استاندارد آی‌پی آیفون 10اس و 10آر در چیست؟

آیفون 10اس از استاندارد آی‌پی 68 بهره‌مند است و این یعنی در برابر نفوذ گرد و غبار و همچنین فرو رفتگی در آب تا 30 دقیقه مقاوم است. اما آیفون 10آر به استاندارد آی‌پی 67 مجهز است و این یعنی این دیوایس در برابر گرد و غبار همچنین فر رفتن در آب تا 30 دقیقه محافظت می‌شود. ضمنا آیفون‌های 8 و 8 پلاس و حتی 7 هم به استاندارد آی‌پی 67 مجهز بودند. بنابراین تفاوت اصلی این استانداردها در چیست؟

تفاوت اصلی در اینجا به عمق فرورفتن دیوایس در آب برمی‌گردد. آیفون 10اس در اصل قادر است تا عمق 2 متری زیر آب تا 30 دقیقه دوام بیاورد در حالی که آیفون 10آر تا عمق حدودا 1 متر می‌تواند دوام بیاورد. بنابراین فرق بین این استانداردها در اصل به عمق فرورفتن دیوایس در آب برمی‌گردد نه مدت زمان مقاومت در برابر نفوذ آب.

آیفون 10 اس و 10 آر

بنابراین اگر محافظت در عمق بیشتر خیلی برایتان کاربرد و اهمیت ندارد به تعویض گوشی هم نیاز نخواهید داشت.

منبع: آی مور

نوشته های مشابه

‫1,512 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا