تکنولوژی

کایرین 980 هوآوی به جنگ چیپست A12 اپل می‌رود

تحلیلگر معروف «مینگ-چی کو» روز گذشته اطلاعاتی را به اشتراک گذاشت که در آنها به اسمارت‌فون مدل «میت 20» شرکت هوآوی که قرار است به زودی معرفی شود پرداخته شده است. در این گزارش بیشتر بری روی شرکت هوآوی تمرکز شده است و این تحلیلگر معتقد است شرکت هوآوی در حال کم کردن فاصله خود با شرکت اپل است. در اصل هوآوی قصد دارد این فاصله را از طریق چیپست مدل «کایرین 980» کاهش دهد.

سال گذشته هواوی نتوانست با معرفی چیپست کایرین 960 رقابت قابل توجهی با چیپ بیونیک A11 شرکت اپل داشته باشد اما این شرکت چینی اطمینان دارد کایرین 980 قدرتمندتر است چیپ بیونیک A12 اپل خواهد بود.

چیپ کایرین 980 هوآوی و بیونیک A12 اپل شباهت‌های بسیاری دارند. هردو چیپست شامل 6.9 میلیارد ترانزیستور بر روی یک چیپ 7 نانومتری هستند. با اینکه اپل ادعا می‌کند که A12 هوشمندترین و قدرتمندترین چیپ موجود در دنیای اسمارت‌فون‌ها است اما بهتر است منتظر بمانیم هوآوی گوشی میت 20 رامعرفی کرده و از این طریق چیپست کایرین 980 این گوشی را با پردازنده اپل مقایسه کنیم.

مینگ-چی کو هم البته هیچ پیش‌بینی راجع به قدرت این دو پردازنده در مقایسه با یکدیگر نداشته اما معتقد است هوآوی به لطف خودکفایی در تولید چیپ‌هایش توانسته در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته باشد. او معتقد است هوآوی با این کار توانسته خودش را از دیگر تولیدکنندگان اندرویدی که اکثرا از پردازنده اسنپدراگون کوالکام استفاده می‌کنند جدا کند.

منبع: 9to5mac

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا