تکنولوژی

سفر فناورانه ستاری به کنیا و اوگاندا

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به آفریقا سفر کرد. به گفته روابط عمومی این معاونت ستاریدر راس هیاتی عالی رتبه و به همراه 45 شرکت دانش بنیان و فناور به شرق آفریقا سفر کرده است. 

ظاهرا این سفر که به گفته روابط عمومی در راستای برنامه‌های توسعه صادرات و کسب وکار بین‌المللی شرکتهای دانش‌ بنیان صورت گرفته هیات بزرگی ستاری را همراهی می‌کنند. از نمایندگان وزارت‌خانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت و بانک توسعه صادرات گرفته تا روسای 45 شرکت دانش بنیان و فناور فعال در حوزه‌های صادراتی.

شرکت های حاضر در ترکیب هیات همراه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در زمینه های مختلفی چون سلامت، تجهیزات پزشکی، داروهای گیاهی و شیمیایی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع شیمیایی، الکتریک و الکترونیک، فناوری های پیشرفته ماشین آلات صنعتی و خدمات فنی و مهندسی، صنایع معدنی و غیره فعالیت می کنند.  

در خبر روابط عمومی این معاونت علاقه‌مند به حوزه استارت‌اپ‌ها آمده است:

شرق آفریقا از نظر بازار هدف صادراتی یکی از بازارهای مهم برای شرکت های دانش بنیان محسوب می شود؛ به خصوص کشورهای کنیا و اوگاندا که روابط اقتصادی و سیاسی خوبی بین ایران و این کشورها وجود دارد. در واقع کنیا قطب تجاری و صادراتی شرق آفریقا محسوب می شود و از این نظر در آفریقا محوریت ویژه ای دارد.

مقدمات این سفر از چهار ماه پیش فراهم شده است و وزارت امور خارجه، نمایندگان ایرانی در این دو کشور  و سفرای ایران تمام هماهنگی های لازم برای سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به این دو کشور را فراهم کرده اند. در این سفر، یک  نشست رو در رو بین شرکت های دانش بنیان و فناور ایرانی و شرکت های متناظر کشورهای کنیا و اوگاندا برگزار خواهد شد و طی این دیدارها، مذاکراتی نیز صورت خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا