آمازون

معرفی اکو شو نسل دوم

آمازون در سال 2018 هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. اگر می‌خواهید دلیل این حرف را بدانید تنها کافی است نگاهی به محصول جدید این شرکت یعنی «اکو شو نسل دوم» بیاندازید که در کنار تعداد زیادی محصول از جمله اکو دات نسل جدید، اکو پلاس، مایکروویو و ساعت دیواری هوشمند در مراسم هفته گذشته معرفی شد.

مرتبط: اکو شو نسل اول

نسل دوم اکو شو بدون تردید نسخه پیشرفته و ارتقاء یافته اکو شو نسل اول است. اکو شو اولین دیوایس آمازون بود که علاه بر دستیار صوتی الکسا به نمایشگر لمسی هم مجهز بود. البته در آن زمان اکو شو از لحاظ رزولوشن کمی محدود بود. حال اکو شو نسل جدید به نمایشگر 10 اینچی فول اچ‌دی و سیستم صوتی ارتقاء یافته که از دو طرف دستگاه صدا را پخش می‌کنند مجهز شده است. این مسئله باعث شده صدای این اسپیکردر مقایسه با گذشته واضح‌تر باشند حتی اگر کیفیت صدای اکو شو نسل جدید در حد هوم پاد اپل نباشد، اما باز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

قیمت و تاریخ عرضه

اکو شو نسل2

اکو شو نسل دوم قرار است از اویل اکتبر امسال و با قیمت 229 دلار آن عرضه شود. اکو شو نسل اول هم با این قیمت در ابتدا عرضه شد. حال با اینکه آمازون قیمت این دیوایس را افزایش نداده اما اکو شو نسل اول در بازار با قیمت 130 دلار به فروش می‌رسد و همین مسئله باعث شده قیمت اکو شو نسل جدید بالاتر از انتظار به‌نظر برسد.

طراحی

با اینکه در نگاه اول شاید از لحاظ طراحی شاید تفاوتی بین دو نسل اکو شو وجود نداشته باشد اما  نسل دوم اکو شو تفاوت‌ها عمیقی در مقایسه با مدل سری اول این دستگاه دارد. اکو شو جدید که ابعاد ان 246×174×107 میلی‌متر است، فاقد اسپیکرهای جلویی بوده و در قسمت جلویی دستگاه تنها یک نمایشگر 10 اینچی فول اچ‌دی با رزولولشن 1080p دیده می‌شود. اسپیکرها که حالا به پشت دستگاه انتقال داده شده اند، به‌لطف به‌کارگیری درایورهای 2 اینچی پیشرفته جدید قادرند است صدا را به‌صورت دالبی پخش کند و کیفیت و قدرت بیشتری در مقایسه با اکو شو نسل اول داشته باشد. این مسئله باعث افزایش جذابیت اکو شو نسل جدید در مقایسه با مدل قبلی شده است.

آمازون اکو شو 2

اکو شو جدید در دو رنگ مشکی و سفید موجود خواهد بود و به همین دلیل می‌توان آن را به‌خوبی با دکور آشپرخانه یا منزل هماهنگ کرد.

در قسمت بالایی نمایشگر، با دقت بیشتر چند نقطه را مشاهده می کنید که همان میکروفون‌های دستگاه هستند، استفاده از این 4 میکروفون در کنار 4 میکروفون دیگری که روی دستگاه به‌کاررفته‌اند و همچنین استفاده از الگوریتم شنوایی پیشرفته آمازون باعث می‌شود اکو شو به‌خوبی صدای شما را از تمام نقاط آشپزخانه بشوند و برای شما یک دوست شنونده واقعی باشد.

دوربین جلوی این دستگاه همچنان 5 مگاپیکسل است که البته انتظار می‌رفت در مقایسه با مدل قبلی در این بخش شاهد یک سری پیشرفت‌ها باشیم که متاسفانه چنین اتفاقی نیافتاده. البته همین 5 مگاپیکسل برای تماس‌های تصویری کافی است.

ویژگی‌ها و عملکرد فنی

اکو شو نسل2

با به‌کارگیری نمایشگر بهتر با رزولوشن بالاتر در این دستگاه، محتویاتی که روی نمایشگر اکو شو 2 نمایش داده می‌شوند از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. این مسئله به دلیل به‌کارگیری نمایشگر 1080 در این دستگاه است که باعث شده تراکم پیکسل‌ها در این دیوایس افزایش پیدا کرده و تصاویر بی‌نهایت زیباتر جلوه دهند. با اینکه این نمایشگر نمی‌تواند با تلویزیون‌های 4K امروزی رقابت کند اما برای مشاهده ویدیو موزیک‌ها در آشپزخانه بی‌نظیر و کاملا مناسب است.

جایی که اکو شو می‌تواند هوم پاد را در آن شکست دهد، به‌کارگیری دستیار هوشمند در کنار مشاهده ویدیوها است. حال در نسخه جدید اکو شو، الکسا قادر خواهد بود دستورات آشپزی را قدم به قدم برای کاربر بخواند و در کنار آن کاربر هم قادر خواهد بود دستورات آشپزی و الکسا را همچنان با صدایش کنترل کند.

ضنما آمازون در اکو شو جدید از هاب «Zigbee» استفاده کرده که امکان شناسایی و اتصال به دستگاه‌های هوشمند اطراف را می‌دهد و همچنین به وسیله سیستم مکالمه دوطرفه آن هم می‌توان اکو شو را به دوربین‌های نظارتی متصل کرد. این ویژگی می‌تاوند برای افرادی  که به دنبال جدیدترین سیستم‌های هوشمند منزل هستند بسیار جذاب باشد.

سخن پایانی

در پیشرفت اکو شو 2 در مقایسه با مدل قبلی و ارائه ویژگی‌های بی‌نظیر و کاربردی شکی نیست و می‌توان گفت اکو شو نسل جدید بدون شک یک همراه عالی برای شما در فضای آشپرخانه خواهد بود. اما در صورتی که می‌خواهید ببینید دیگر رقبای آمازون از جمله JBL، ال‌جی، گوگل و اپل چه در آستین برای عرضه دارند، پیشنهاد می‌کنیم فعلا دست نگه دارید و منتظر معرفی محصولات آنها باشید.

 

.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا