آمازون

آمازون اکو اتو | Echo Auto

آمازون اکو اتو یک محصول جدید از آمازون است که در جریان محصولات متنوع آمازون در سیاتل معرفی شده است. این دستگاه کوچک تمام قابلیت‌های دستیار صوتی آمازون ( الکسا ) را با خود دارد. شرکت آمازون قیمت این محصول را تا قبل از عرضه رسمی 24.99 دلار در نظر گرفته که صرفا از طریق ارسال دعوتنامه خرید آن ممکن است. قیمت اصل آن در بازار 50 دلار است.

آمازون اکو اتو Echo Auto

با این دستگاه می‌توان دستیار صوتی آمازون ( الکسا ) را به بلندگوی خودرو متصل کرد. این دستگاه مجهز به هشت میکروفن است که برای کار در فضای داخل ماشین بهینه شه‌اند. این میکروفن‌ها قادر به تشخیص صدای کاربر حتی در هنگام پخش موسیقی هستند.

کاربر می‌تواند به کمک این دستگاه فرامین صوتی به دستگاه بدهد مثلا پخش موسیقی یا اخبار و یا همچنین می‌تواند آن را به سیستم هوشمند خانگی خود متصل کند به این ترتیب مثلا در هنگام نزدیک شدن به خانه در گاراژ را باز کند.

پخش کتاب‌های صوتی، پادکست، گوش دادن به آمازون موزیک، اسپاتیفای و .. نیز از جمله قابلیت‌های احتمالا پرکاربرد این دستگاه خواهد بود.

آمازون امکان تماس صوتی را روی الکسا فراهم کرده بنابراین کاربر میتواند از طریق این دستگاه یک تماس صوتی با کاربر دیگری که اپلیکیشن یا بلندگوی آمازون دارد برقرار کند.

همچنین با ایجاد نقطه خاصی ( مثلا محل کار یا خانه ) میتوان دستورات خاص روتینی را برای دستگاه تعریف کرد مثلا هنگام ترک خانه به طور خودکار سیستم گرمایشی یا سرمایشی و چراغ‌ها خاموش شوند یا هنگام رسیدن به خانه در گاراژ باز و چراغ‌ها روشن شوند.

کاربر همچنین می‌تواند از این دستگاه آدرس یا مکانی مانند رستوران را بپرسد با توجه به اینکه پاسخ به صورت شفاهی ارایه می شود به نظر نمی‌رسد این دستگاه قابلیت خوبی در مسیریابی داشته باشد اما میتواند مثلا مسیریابی را روی waze یا گوگل مپ روی گوشی فعال کند.

آمازون اکو اتو Echo Auto برای اتصال به اینترنت نیاز به اتصال به گوشی کاربر دارد که روی آن اپلیکیشن آمازون نصب باشد. این دستگاه قادر به اتصال از طریق بلوتوث به بسیاری از خودروهاست ضمن اینکه برای پخش موسیقی با کیفیت خوب خروجی auxiliary  دارد که می‌توان آن را به سیستم پخش خودرو متصل کرد.

این دستگاه 45 گرم وزن دارد و از پردازنده Mediatek MT7697, Intel Quark S1000 برخوردار است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا