آمازون

اضافه شدن صدای ساموئل ال جکسون به دستیار هوشمند الکسا

ظاهرا کاربران دستگاه‌هایی مانند الکسا آمازون، بدشان نمی‌آید که دستیار هوشمندشان صدای جذاب و هیجان انگیزتری داشته باشد. آمازون نیز در راستای توجه به قابلیت ‌های پیشنهادی کاربران، طی کنفرانس سالیانه سخت افزاری خود روز چهارشنبه اعلام کرد که چندین به روزرسانی قرار است برای دستیار هوشمند این شرکت ارائه شود، از جمله قابلیت به‌کارگیری صدای جذاب ساموئل ال جکسون در الکسا است!

آمازون برای اجرای این قابلیت، از تکنولوژی شبکه‌ای متن به گفتار بهره برده تا صدای این بازیگر اسطوره‌ای را بازسازی کند و این صدا، در واقع صدای اصلی این بازیگر نیست.

صدای ساموئل ال جکسون قرار است اواخر سال جاری میلادی به الکسا اضافه شود. قیمت این قابلیت، 0.99 دلار است و جالب اینجاست که این صدا در دو نسخه صریح و غیر صریح عرضه خواهد شد.

تشخیص افسردگی توسط الکسا

آمازون علاوه بر استفاده از صدای ساموئل ال جکسون در الکسا قابلیت دیگری را نیز به سیستم الکسا اضافه خواهد کرد که با استفاده از یک «مدل یادگیری عمیق» می‌تواند بالا و پایین تُن صدای کاربر را تشخیص دهد مثلا احساس افسردگی و غم داخل صدا را تشخیض می‌دهد. این قابلیت قرار است سال آینده عرضه شود.

صدای ساموئل ال جکسون در الکسا

الکسا همچنین قرار است تعدادی قابلیت کاربردی و مرتبط با حریم خصوصی نیز دریافت کند. با این امکانات جدید، کاربر می‌تواند از الکسا بپرسد:«الکسا، بگو چه شنیدی» و الکسا آخرین دستور صوتی کاربر را تکرار می‌کند. همچنین دستور دیگری نیز برای الکسا ممکن شده که کاربر می‌تواند بپرسد:« الکسا، چرا این کار را کردی؟» و الکسا در ادامه  دلیل انجام کار خود را توضیح می‌دهد.

از آنجاییکه اخیرا خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه الکسا، فایل‌های صوتی ضبط شده کاربر را ذخیره می‌کند، آمازون قابلیت جدیدی معرفی کرده که کاربر با کمک آن، به ابزار حذف کلیپ‌های ضبط شده بیشتر از سه ماه پیش خود دسترسی خواهد داشت.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا