تکنولوژی

آیفون‌های جدید از «eSIM» پشتیبانی می‌کنند

آیفون‌های «10اس» و «10اس مکس» قرار است با قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت عرضه شوند و برای کاربران چینی این آیفون‌ها دارای درگاه با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت خواهند بود. اما خارج از چین، آیفون‌های جدید از یک سیم‌کارت نانو و «ای‌سیم» (eSIM) پشتیبانی می‌کنند. ای‌سیم‌ یک تکنولوژی جدیدی است که در آن دیگر نیازی به استفاده از سیم‌کارت فیزیکی و همچنین درگاه آن بر روی گوشی نخواهد بود. تکنولوژی که سال گذشته در اپل واچ سری 3 هم استفاده شده بود.

اما مشکل این تکنولوژی که در آیفون‌های جدید شرکت اپل استفاده شده این است که در حال حاضر تنها 9 کشور از ای‌سیم‌ها پشتیبانی می‌کنند. اتریش، کرواسی، جمهوری چک، آلمان، مجارستان، هند، اسپانیا، بریتانیا و ایالات متحده کشورهایی هستند که در حال حاضر می‌توان در آنها از تکنولوژی ای‌سیم استفاده کرد. حتی سرویس‌دهندگان مخابراتی مثل «اسپرینت» هم فعلا قادر به پشتیبانی از ای سیم نیستند و کاربران آمریکایی برای استفاده از این سرویس باید از دیگر سرویس‌دهندگان مانند ورایزن یا AT&T استفاده کنند.

در چین از آنجایی که آیفون‌های جدید به همراه درگاه سیم‌کارت عرضه می‌شوند، دیگر نیازی به به‌کارگیری ای‌سیم نخواهد بود. در حال حاضر سرویس‌دهندگان مخابراتی چینی تنها در برخی از شهرهای این کشور پشتیبانی از ای‌سیم را آغاز کرده‌اند.

سیم‌کارت‌های ای‌سیم یا الکترونیک، نیاز به قرار دادن سیم‌‌کارت فیزیکی درون گوشی را از بین می‌برند و از این طریق دیگر نیازی به استفاده از درگاه سیم‌‌کارت روی گوشی‌ها نیز نخواهد بود. ای سیم یک قطعه داخلی است که برای فعالسازی و ساتفاده از آن بایستی یک هماهنگی با سرویس دهنده مخابرایت صورت بگیرد. دقیقا شبیه آنچه که در اپل واچ سری 3 سال گذشته دیدیم. البته لازم به ذکر است که درگاه سیم‌کارت دوم روی آیفون‌ 10اس و 10اس مکس همچنان از سیم‌کارت‌های نانو پشتیبانی می‌کند.

با اینکه پشتیبانی از ای‌سیم فعلا خیلی گسترده نشده، اما این اقدام اپل نشان دهنده تمایل سرویس‌دهندگان مخابراتی آمریکا به تغییر روش ارائه خدمات به کاربران در آینده است. احتمالا تا یکی دوسال آینده سیم‌کارت نانو یا فیزیکی به‌صورت کامل از روی آیفون‌ها حذف شوند و در ادامه دیگر تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌ هم همین رویه را در پیش بگیرند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا