تکنولوژی

ابر آروان : 30 درصد حقوق کارکنان را افزایش دادیم

یک استارت‌ ایرانی که در زمینه رایانش ابری فعال است راهی برعکس توصیه‌ها و مشاوران کسب و کار انتخاب کرده و آن افزایش  دستمزد  و خبری کردن آن است.

طی روزهای اخیر بحث تعدیل نیرو یا تعطیلی کسب و کارها در میان بخش‌های مختلف از جمله تکنولوژی و استارت‌آپ‌ها زیاد شنیده میشود اما یک استارت‌آپ به نام ابرآروان می‌خواهد متفاوت از دیگران عمل کند و در خبری غیر معمول افزایش 30 درصدی حقوق کارکنانش را در این وضعیت به صورت عمومی منتشر کرد.

خبر افزایش 30 درصدی شرکت ابر آروان تنها ساعاتی پس از انتشار خبر تعدیل 175 نفر از کارکنان دیجی‌کالا منتشر شد. همین باعث شد برخی در شبکه‌های اجتماعی تصور کنند عمدی در این موضوع وجود دارد.  ابر آروان که بر اساس سایت آن 36 نفر در آن مشغول به کارند در مطلبی در مورد این افزایش حقوق خود وضعیت نابسامان کشور اشاره کرده و نوشته :

« استمرار رکود کشور در سال 96 بسیاری از کسب و کارها را وادار کرد با توجه به پیش‌بینی اوضاع سخت پیش رو برای سال 97 برنامه انقباضی و محتاطانه در پیش بگیرند. اما وضعیت به شکلی پییده‌تر از پیش‌بینی‌ها پیش رفت تا جایی که در کمتر از 3مه کشور تورم بیش از 200 درصدی نرخ ارز را تجربه کرد. اتفاقی که آغاز کننده یک دوره تلخ رکود تورمی در کشور شد. »

ابرآروان در ادامه به توصیه اقتصاد‌دانان و مشاوران کسب و کار در این شرایط اشاره می‌کند و مینویسد:

« در چنین موقعیتی بسیاری اقتصاددانان و مشاوران کسب وکار کاهش جدی هزینه‌ها را توصیه می‌کردند. انتخاب ابر آروان متفاوت از این توصیه‌ها بود ما تصمیم گرفتیم به طور میانگین 30 درصد حقوق آروانی‌ها را افزایش دهیم چرا؟ چون نگاه ما بر خلاف بسیاری از شرکتهایی که در سراسر دنیا فعالیت می‌کنند انجام اقداماتی نه در حمایت از سهامداران بلکه در حمایت از مالکان واقعی شرکت یعنی توسعه دهندگان و معماران آروان است. »

اقدام ابرآروانی‌ها با واکنش‌های متفاوتی روبه رو شد برخی آن را در زیر می‌بینید: 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا