تکنولوژی

سرعت رشد هدفون‌های بدون سیم، بی‌سابقه است

شرکتهای سازنده هدفون در نمایشگاه امسال2018  IFA در برلین، تعداد زیادی دستاوردهای هدفدار و لذتبخش برای این بخش از تکنولوژی معرفی کردهاند که میتواند بازار دستگاههای صوتی بدون سیم را متحول کند. در ادامه به تعدادی از تکنولوژیهای تازه وارد این حوزه اشاره میکنیم.

USB-C ، استاندارد جدیدی برای شارژ

در حال حاضر بیشتر لپ تاپها و گوشیهای هوشمند با USB-C شارژ میشوند. این قابلیت در نمایشگاه امسال تقریبا برای تمام هدفونها و ایرفونهای بدون سیم نیز ارائه شده است که نشان میدهد این ایده تا چه اندازه با استقبال روبرو شده و حالا در دیگر حوزه‌های دستگاه‌های تکنولوژیک نیز شاهد حضور و فراگیری آن هستیم.

شرکت سونی، در نمایشگاه امسال هدفون 1000X M3s را معرفی کرد  که مجهز به شارژر USB-C بدون سیم است. نسل‌های قبلی 1000X M3s هیچ کدام به این قابلیت مجهز نبودند و شاید به دلیل همین کمبود، هیچ کدام از هدفون‌های این سری جزو هدفون‌های بدون سیم برتر انتخاب نمی‌شدند.

به غیر از سونی، شرکت Senheiser نیز قابلیت USB-C  را برای اولین ایربادهای وایرلس خود معرفی کرده که Momentum True Wireless نام دارد. پیش‌بینی می‌کنیم که از این هفته به بعد، بیشتر هدفون‌های اختصاصی محصولات دیجیتالی مختلف نیز همراه با این قابلیت عرضه شده و شارژ USB-C به زودی به عنوان یک قابلیت استاندارد تمام محصولات دیجیتالی معرفی خواهد شد.

دسترسی به دستیار هوشمند از طریق هر دو گوشی هدفون‌ها

شرکت Bose سال گذشته، قابلیتی جنجالی همراه با هدفون QC35 II خود معرفی کرد. این قابلیت، دگمه‌ای بود که از طریق آن دستیار صوتی روی هدفون اجرا می‌شد و در نمایشگاه IFA سال گذشته نیز حسابی ایده پر طرفداری تبدیل شد. هدفون 1000Xs  نیز فعال کننده دستیار گوگل دارد، هدفون مومنتوم سنهایزر و Beyerdynamic Lagoon  نیز همینطور. کاربران آیفون نیز می‌توانند با استقاده از قابلیتی مشابه، دستیار سیری را فعال کنند.

طراحی هوشمند‌تر

هدفون جدید سونی Beyerdynamic حقیقتا سومین نسل از سری 1000Xs محسوب می‌شود. دو محصول قبلی این سری در راحتی و سادگی و البته طراحی سرآمد بودند.  سومین نسل نیز نه تنها در راحتی دست کمی از اجداد خود ندارد بلکه مزایایی نیز به آن اضافه شده است مانند وزن سبک‌تر و جنس لطیف‌تر.

اینطور که به نظر می‌آید، 2019 سال جذابی برای هدفون‌های بدون سیم بلوتوث‌دار است. نسل جدید از این دسته از محصولات، همراه با کدک‌های صوتی قدرتمندتر نسل جدید کوالکام عرضه می‌شوند و به علاوه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نقاط کور اتصال بدون سیم را بیشتر از قبل پوشش می‌دهند. اپل نیز طبق شایعات، در حال توسعه ایرپادهای نویز گیر اختصاصی خود است که قطعا کیفیتی استثنائی و منحصر به فرد خواهند داشت.

تقاضا در بازار هدفون‌های بدون سیم با سرعت زیادی در حال افزایش است و مهم‌تر از آن این است که شرکت‌ها تلاش می‌کنند کیفیت محصولات را هم پای تقاضای بازار، بالا ببرند. با بالا رفتن جمعیت شهرها، تعداد کاربران مسافر نیز بالاتر می‌رود و شبکه‌های تولید محتوا و پادکست نیز تلاش می‌کنند بهترین و با کیفیت‌ترین فایل‌های صوتی را عرضه کنند. به همین دلیل، تقاضا برای هدفون‌های با کیفیت‌تر نیز بالاتر رفته و شرکت‌ها نز تلاش می‌کنند به بهترین شیوه ممکن به این حجم از تقاضا پاسخ دهند: با رقابت برای عرضه محصول با کیفیت‌تر.

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا