تکنولوژی

معرفی گوشی‌های جالب IFA 2018

نمایشگاه IFA که در شهر برلین آلمان برگزار می‌شود، گردهمایی بزرگی از شرکت‌های مختلف سازنده دستگاه‌های دیجیتالی، وسایل الکتریکی خانگی، کامپیوتر و غیره است که برخلاف نمایشگاه CES، ورود به آن برای عموم آزاد است. شرکت‌های آسیای و اروپایی زیادی در این نمایشگاه ایده‌ها و اختراعات خود را به نمایش می‌گذارند، محصولاتی که حتی شاید هرگز به صورت رسمی پا عرصه بازار نگذارند. در ادامه این مقاله قصد داریم به تاثیر گذارترین و جالب‌ترین گوشی‌های هوشمند معرفی شده در IFA 2018 امسال اشاره کنیم.

ZTE Axon 9 Pro

شاید حتی بسیاری از شما حتی ندانید که شرکت ZTE هنوز سرپاست. البته محصولات این شرکت فقط در اروپا عرضه شده و در بازار آمریکا دیده نمی‌شود. Axon 9 Pro نسخه بعدی مدل  Axon 7  محسوب می‌شود( ZTE هرگز Axon 8 را تولید نکرد) که درست مانند مدل قبلی خود به بلندگوی استریو و صفحه نمایش AMOLED مجهز است. داخل دستگاه نیز پردازنده کوالکام اسنپ دراگن 845 CPU، رم 6 گیگابایتی ، 128  گیگابایت حافظه داخلی، دو دوربین پشتی و باتری بزرگ 4 هزار میلی آمپری در نظر گرفته شده است.

متاسفانه، ZTE نیز خروجی هدفون را حذف کرده و احتمال می‌رود که نسخه اوریجینال از ابتدا به سیستم عامل اندروید 8.1 مجهز خواهد بود. طراحی کلی این گوشی به نظر ساده می‌رسد. قیمت این مدل 649 یورو معادل 760 دلار خواهد بود که تنها 220 دلار ارزان‌تر از گلکسی اس 9 است.

LG G7 One

LG G7 One آخرین گوشی ساخته شده توسط ال‌جی محسوب می‌شود. ال‌جی در این محصول تلاش کرده تا طراحی آلمینیومی استاندارد خود را دوباره احیا کند و همزان از قابلیت‌های  تیپیکال قدیمی‌تر مانند پردازنده Snapdragon 835، رم 4 گیگابایتی، حافظه 32 گیگابایتی و تک دوربین پشتی به جای دو دوربین، استفاده کرده است.

سیستم عامل این مدل، اندروید خواهد بود که عموما آپدیت‌ها و به روز رسانی‌های سیستم عامل را سریع‌تر و به موقع‌تر عرضه می‌کند. ال‌جی تاریخ دقیقی برای عرضه این محصول اعلام نکرده  و تنها رسما عنوان کرده که این مدل G7، «قیمتی استثنائی» خواهد داشت. که اگر درست باشد، این محصول جدید ال جی، همتای گوشی OnePlus 6 و هم‌رده گوشی‌های سطح متوسط قرار خواهد گرفت.

HTC U12 Life

با وجود اینکه این روزها فعالیت زیادی از شرکت HTC نمی‌‌بینیم، اما این شرکت همچنان فعال است و گوشی‌های جدید تولید می‌کند. در نمایشگاه IFA 2018 نیز این شرکت، گوشی U12 Life را معرفی کرده است.  U12 مانند همتای خود، U12+ مجهز به صفحه نمایش 6 اینچی و بدنه شیشه‌ای اکریلیک است. اما شباهت‌ها همینجا به پایان می ‌رسد زیرا Life   U12 قرار است با قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به مدل قبلی خود عرضه شود.

U12 Life باتری بزرگ‌تری داشته و همینطور  خروجی هدفون نیز روی آن موجود است.

 

Sony Xperia XZ3

 اوایل بهار امسال، سونی با تعدادی محصول جدید به بازار برگشت و بازار را از دو محصول خود به نام‌های XZ2 و XZ2 Compact خود اشباع کرد. همین ماه گذشته نیز XZ2 Premium را معرفی کرد و حالا نیز دوباره شاهد مدل جدید هستیم که XZ3 نام دارد.

از لحاظ ظاهری، XZ3 اساسا همان XZ2 است با این تفاوت که مجهز به صفحه نمایش بزرگ‌تر 6 اینچی OLED  با رزولوشن 2880 x 1440 است. باتری XZ3 نیز ظاهرا بزرگ‌تر طراحی شده ولی مدل جدید در دیگر قابلیت‌ها مشابه نسخه‌های قبلی است. سونی حتی  dynamic haptic engine که در XZ2 نیز وجود داشت را نیز در مدل جدید گنجانده که قابلیت جذابیست.

Blackberry Key2 LE

گوشی‌های مجهز به کیبورد فیزیکی این روزها زیاد مرسوم نیستند اما اینکه هنوز در بازار هستند یک واقعیت است.  Blackberry Key2 LE هم یکی از همین گوشی‌هاست که توسط شرکت بلک‌بری در نمایشگاه امسال IFA معرفی شده است. ظاهرا، LE اضافه شده به آخر نام این مدل، اشاره به «نسخه محدود» دارد و یا حتی می‌تواند به  Lowered Expectations( انتظارات کاهش یافته) اشاره داشته باشد. قیمت این گوشی، از 400 دلار شروع می‌شود که در سه رنگ atomic، slate و champagne عرضه می‌شود. رم و ظرفیت حافظه داخلی این مدل به ترتیب 4 و 32 گیگابایت است. این گوشی شاید قابلیت‌های چندانی نداشته باشد ولی برای کاربری که دلش برای کیبورد فیزیکی تنگ شده، Blackberry Key2 LE قطعا می‌تواند ارزان ترین انتخاب باشد.

Honor Play

شرکت هوآوی نیز در نمایشگاه IFA  امسال، گوشی مقرون به صرفه‌ای به نام Honor Play مععرفی کرد که یک گوشی مخصوص عشاق بازی‌های موبایلی است. Honor Play قیمتی حدود 329 یورو معادل 380 دلار دارد و مجهز به پردازنده Kirin 970 و تکنولوژی Huawei’s GPU Turbo است که برای خنک کردن بیشتر گوشی کارایی دارد.  علاوه بر این، 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 3750 میلی آمپری نیز از دیگر قابلیت‌های این مدل است. این گوشی نیز ظاهرا قرار نیست در بازار آمریکا وارد شود اما نمی‌توان به طور قطع این ادعا را کرد.

اما Honor تنها محصول این شرکت نبود. هوآوی قبل از پایان مراسم در نمایشگاه، Honor Magic 2 را نیز معرفی کرد که مجهز به صفحه خارق الاده بدون حاشیه-bezel-free – و یک ماژول دوربین مشابه دوربین Oppo Find X دارد. به علاوه Magic 2 ظاهرا یک دستیار هوشمند اختصاصی به نام یویو دارد.

Xiaomi Mi Mix 3

این گوشی عملا در نمایشگاه به صورت رسمی معرفی نشد اما بعد از معرفی Honor Magic 2  توسط مدیر Honor، George Zhao، مدیر شیائومی، Lin Bin نیز در پُستی در ویبو، Xiaomi Mi Mix 3  جدید را معرفی کرد که شباهت‌هایی با همتای خود دارد.  آقای بین ولی اطلاعات بیشتری در باره این مدل اعلام نکرد ولی بر اساس مدل‌های قبلی، احتمالا تا اواخر پاییز امسال جزئیات بیشتری از این محصول اعلام خواهد شد.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا