تکنولوژی

آیا امسال منتظر آیفون های دو سیم کارته باشیم؟

طبق شایعات مستند و همینطور شواهد موجود در نسخه بتای12  iOS ، اپل در حال آماده سازی قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت در مدل‌های جدید آیفون است. از آنجاییکه اپل برای اضافه کردن قابلیت دو سیم کارته به محصولات خود نسبتا دیر اقدام کرده، نشان می‌دهد که این شرکت از ابتدا با این قابلیت چندان موافق نبوده و حالا اضافه شدن به آیفون‌های جدید بعد از این همه سال می‌تواند خبر سورپرایز کننده‌ای باشد. اما چرا اپل ممکن است حالا تصمیم به اضافه کردن این قابلیت بگیرد؟

قابلیت دو سیم کارته بودن گوشی‌های هوشمند در آمریکا چندان فراگیر نیست اما برای بسیاری از مردم دیگر نقاط دنیا، این قابلیت مهم محسوب می‌شود و شاید به همین دلیل هم باشد که اپل بالاخره به اضافه کردن پشتیبانی از دو سیم کارت رضایت داده است. بزرگ‌ترین سوال این است که کدام دسته از کاربران، آیفون‌های جدید را با قابلیت دو سیم کارته دریافت خواهند کرد.

گوشی‌های پشتیان کننده از جای دو سیم کارت، دو دهه‌ای هست که در بازار هستند. اولین بار نیز یک شرکت چینی کوچک، اولین نمونه از مفهوم یک دستگاه با دو جای سیم کارت را عرضه کرد.

اما چرا کسی باید گوشی دو سیم کارته نیاز داشته باشد؟ در مناطقی که مردم معمولا به جای خرید گوشی‌های قراردادی سوبسیدی با اپراتورها، گوشی‌های آنلاک شده خریداری می‌کنند، بیشترین مزیت این گوشی‌ها فرار از هزینه های رومینگ است. در چین، شماره‌های موبایل وابسته به مکان کاربران است یعنی اگر کسی از پکن به شانگهای مهاجرت کند، باید سیم کارت جدیدی بخرد. گوشی‌های دو سیم کارته به کاربران چینی این امکان را می‌دهد که بدون دردسر با مشکلات این چنینی کنار بیایند.

طبق گزارش‌هایی که تا کنون منتشر شده، مدل دو سیم کارته احتمالا نسخه‌ای از مدل 6.1 اینچی ال سی دار آیفون‌های جدید بوده و تنها برای کاربران چینی عرضه می‌شود.

این تئوری کاملا منطقی به نظر می‌آید زیرا چین یکی از بازارهای بزرگ و ارزشمند اپل محسوب می‌شود و یکی از کشورهایی است که در آن گوشی‌های دو سیم کارته زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علاوه، بسیاری از کاربران چینی تمایل به خرید آیفون دارند ولی از آنجاییکه این گوشی‌ها تا به امروز بدون جای دو سیم کارت عرضه می‌شده، از خرید آن صرف نظر می‌کردند. گوشی‌های تولید شده توسط شرکت‌های داخلی کشور چین که اکثرا دو سیم کارته هستند و شرکت‌های خارجی مانند سامسونگ نیز نسخه‌های اختصاصی این کشور را به صورت دو سیم کارته عرضه می‌کنند مانند گلکسی اس 9.

به همین دلیل، عرضه گوشی دو سیم کارته برای کاربران چینی اصلا جای تعجب نخواهد داشت. این قابلیت در کشوری مانند آمریکا چندان جا افتاده نیست و اگر اپل بخواهد چنین مدلی را برای کاربران آمریکایی عرضه کند‌، جای تعجب بسیاری خواهد داشت.

           البته در هر صورت اپل هرگز قابل پیش‌بینی نبوده است و تا 2 هفته دیگر همه چیز مشخص خواهد شد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا