تکنولوژی

دانش آموزان در اینستاگرام دور هم جمع می‌شوند

اینستاگرام در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که کاربران دانشجو و دانش آموزان می‌توانند در آن عضو کانال‌های تشکیل شده توسط مدارس و کالج‌ها شوند و با دیگر هم کلاسی‌های خود ارتباط برقرار کنند.  این قابلیت ظاهرا تلاشی از طرف اینستاگرام برای نزدیک شدن به  فیس بوک- شرکت مادر اینستاگرام- است.

اینستاگرام تلاش می‌کند که کاربران دانش آموز را تشویق به عضویت در این گروه‌ها کند تا به قول این شرکت، «تمام دانش آموزان را به هم مرتبط کند». برای عضویت در این گروه‌ها، کاربر می‌تواند نام دانشگاه و سال فارغ التحصیلی خود را در پروفایل خود ثبت کرده و از طریق این اطلاعات، وارد گروه‌های تشکیل شده مرتبط شود و دیگر دوستان و هم کلاسی‌های خود را پیدا کند. کاربر بعد از عضویت در این گروه‌ها می‌تواند تمام استوری‌های پابلیک منتشر شده کاربران گروه را مشاهده کرده و به آنها Direct Message ارسال کند.

اینستاگرام، ابزاری برای فیس بوک محسوب می‌شود که از طریق آن می‌تواند به قشر جوانتر جامعه دسترسی داشته باشد. این شرکت تلاش زیادی کرد تا مشابه بسیاری از قابلیت‌های جذاب برنامه رقیب خود-اسنپ چت را در سرویس خود پیاده کند، مانند قابلیت Stories و یا انتشار ویدیوهای بلندتر از طریق IGTV. این قابلیت جدید می‌تواند برای جمعیت دانش آموز و دانشجوی جامعه جذابیت زیادی داشته و همچنین کاربران جدیدتری را جذب کند.

اینستاگرام از طریق اطلاعات تحصیلی  کاربر که به صورت پابلیک در اکانت آنها اعلام می‌شود، اعضای گروه‌های مدارس و کلاس‌ها را شناسایی می‌کند. این شناسایی، از طریق دیگر دوستانی که کاربر دنبال می‌کند نیز صورت می‌گیرد.

این شرکت در گزارشی از CNBC اعلام کرد که این قابلیت فعلا در مراحل اولیه آزمایشی قرار دارد و ابزارهایی برای گزارش استفاده‌های نادرست از این قابلیت نیز اعمال خواهد شد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا