تکنولوژی

قابلیت جدید یوتیوب از امروز در نسخه بتا اندروید

با وجود اینکه سیستم عامل اندروید 9 یا پای فعلا در مرحله بتا قرار دارد، گوگل از همین حالا قابلیت آنلاین جدیدی در برنامه یوتیوب اضافه کرده که طبق ادعای این شرکت، در بالابردن سلامت کاربران تاثیر داشته و از تماشای بیش از اندازه ویدیو جلوگیری می‌کند.

ابزار جدیدی که معرفی شده شامل تعدادی ابزار آماری است که نشان می‌دهد کاربر در شبکه یوتیوب چه فعالیت‌هایی دارد (این ابزار شامل شبکه‌های YouTube Music و YouTube TV نیز می‌شود). همچنین، ابزار جدید برای نحوه دریافت نوتیفیکیشن‌های یوتیوب و مدیریت زمان دریافت آنها نیز کاربرد دارد.

آماری که توسط این ابزار ارائه می‌شود شامل ویدیوهای دیده شده در سه بخش «دیروز»، «امروز» و «هفته گذشته» و «میانگین هفته» دسته بندی می‌شود تا کاربر از میزان فعالیت خود در این شبکه آگاهی بیشتری داشته باشد. اما، از آنجاییکه این داده‌ها بر اساس تاریخچه ویدیوهای تماشا شده توسط کاربر گرفته می‌شوند، با پاک کردن بخش «History» یا «تاریخچه»، یوتیوب دیگر نمی‌تواند اطلاعات دقیق زمان تماشای ویدیوها را نمایش دهد.

متاسفانه مشخص نیست که آیا در این آمار، اطلاعات مربوط به ویدیوهای آفلاین تماشا شده نیز اضافه می‌شوند یا خیر. به علاوه اگر کاربر چند کانال مرتبط با یک اکانت داشته باشد، برای مشاهده وضعیت فعالیت باید حتما به کانال اصلی اکانت خود مراجعه کند.

استفاده از این قابلیت و مشاهده تعداد ساعات مشاهده فیلم‌های یوتیوب در موبایل نیز بسیار آسان است و کاربر تنها کافیست برنامه یوتیوب را باز کرده و در گوشه سمت راست صفحه، منوی تنظیمات را باز کند و در ادامه گزینه «Time Watched» را انتخاب کند. در دسکتاپ اما به نظر می‌آید گوگل هنوز اینترفیس وب مرتبط با این قابلیت را به روز رسانی نکرده است.

در این قابلیت حتی گزینه‌ای وجود دارد که می‌توان در آن ساعاتی در روز، دریافت نوتیفیکیشن‌ها را غیرفعال کرد مثلا می‌توانید دریافت نوتیفیکیشن‌های یوتیوب را در طول شب و زمان استراحت، غیر فعال کنید. این قابلیت جدید در یویتیوب از امروز فعال شده است و تا آخر هفته قائدتا برای تمام کاربران عرضه خواهد شد.

منبع: gizmodo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا