تکنولوژی

پیش بینی قیمتی آیفون‌های جدید

گوشی‌های هوشمند بعدی اپل به زودی معرفی می‌شوند. این شرکت قرار است همین ماه، 3 مدل جدید از سری گوشی‌های آیفون خود عرضه کند. محصولات جدید اپل علاوه بر پیشرفته‌تر بودن نسبت به مدل‌های قبلی، به احتمال قوی گران‌تر نیز خواهند بود.

سه محصول جدید قرار است در سه مدل متفاوت عرضه شوند و هر سه آنها به قابلیت تشخیص چهره و بدون دگمه خانه- مشابه آیفون 10- مجهز خواهند بود. طبق گزارش‌ها و اخبار غیر رسمی، ارزان‌ترین مدل قرار است  با ال‌سی‌دی 6.1 اینچی و مجهز به قابلیت‌هایی نظیر تاچ سه بعدی و دو دوربین پشتی دستگاه عرضه شود. مدل بعدی قرار است با صفحه نمایش 5.8 اینچی OLED و شباهت‌های بیشتری به آیفون 10 عرضه شود. سومین گوشی نیز مدل 6.5 اینچی با صفحه نمایش OLED خواهد بود که می‌توان آن را نسخه بزرگ‌تر گوشی آیفون محسوب کرد.

سپتامبر سال گذشته، تیم کوک- مدیر عامل اپل، اعلام کرد که آیفون 10 با قیمت 999 دلار عرضه خواهد شد، خبری که همگی را شکه کرد. این رقم، گران‌ترین قیمتی بوده که یک آیفون تا به حال داشته است. خوشبختانه، بعید است که امسال مانند سال گذشته سورپرایز شویم. چرا؟ در ادامه بخوانید:

مینگ چی-کو، تحلیل گر سابق شرکت KGI Securities که قبلا نیز سابقه پیش بینی‌های درست درباره محصولات معرفی نشده اپل را دارد، درباره دستگاه‌های امسال چنین پیش‌بینی می‌کند:

  • مدل ال‌سی‌دی 6.1 اینچی قیمتی معادل 699 دلار خواهد داشت که معادل قیمت کنونی آیفون 8 با صفحه نمایش 4.7 اینچی است.

  • مدل 5.8 اینچی با صفحه نمایش OLED، قیمتی معادل 899 دلار خواهد بود که 100 دلار گران‌تر از قیمت کنونی مدل آیفون 8 پلاس با ال سی دی 5.5 اینچی است. اما 100 دلار نیز ارزان‌تر از قیمت کنونی مدل آیفون 10 با صفحه نمایش 5.8 اینچ خواهد بود.

  • مدل 6.5 اینچی با صفحه نمایش OLED، قیمت 999 دلاری خواهد داشت یعنی هم قیمت آیفون 10 5.8 اینچی کنونی در بازار خواهد بود.

مدل 6.1 اینچی بیشتر از دیگر مدل‌ها، نسبت به تکنولوژی که ارائه می‌دهد قیمت مناسب‌تری دارد. طبق گزارشی که ماه پیش منتشر شد، اپل  موفق شده صفحه نمایش‌های ال‌سی‌دی طراحی کند که حاشیه‌های-Bezels بسیار کمتری نسبت به مدل‌های قبلی دارد که امتیاز خوبی برای مدل‌های جدید محسوب می‌شود.

اپل معمولا مدل‌های جدید آیفون را در دومین هفته سپتامبر عرضه می‌کند. طبق گزارش وبسایت آلمانی Macerkopf  ، پیش سفارش آیفون‌های جدید از چهاردهم سپتامبر آغاز خواهد شد.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا