تکنولوژی

حمله ویروسی به کارخانه سازنده آیفون

طبق گزارش بلومبرگ، اکثر کارخانه‌های شرکت تایوانی سازنده تراشه Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. بعد از اینکه دیشب مورد حمله ویروسی قرار گرفت، به صورت کامل بسته شدند.

شرکت TSMC، بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های نیمه رسانا در جهان است و قطعات محصولات شرکت‌های مختلفی همچون ADM، Apple، Nvidia و Qualcomm را تهیه می‌کند. سخنگوی این شرکت به بلومبرگ اعلام کرد که ویروس، سیستم‌های مختلفی از این کارخانه‌ را مورد حمله قرار داده و شدت حمله از کارخانه به کارخانه‌ای دیگر متفاوت است. در حال حاضر تعدادی از شعبات کارخانه‌های این شرکت به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما اکثر شعبات، حداقل تا فردا آنلاین نخواهند شد. این شرکت تایید کرده که حملات ویروسی از سوی یک هکر صورت نگرفته است.

Lora Ho، مدیر ارشد اقتصادی شرکت در مصاحبه با بلومبرگ عنوان کرد: «TSMC قبلا نیز مورد حمله ویروس قرار گرفته بود اما این اولین باری بود که حمله ویروس، خط تولید این مجموعه را هدف قرار می‌داد.» خانم Ho اشاره‌ای نکرد که آیا خط‌های تولید آلوده شده، به تولید قطعات محصولات اپل مربوط می‌شده یا خیر و یا اینکه میزان خسارت تا چه اندازه برآورد شده است.   

این اتفاق در برحه حساسی برای این شرکت اتفاق افتاده است. در حال حاضر شرکت‌های تکنولوژیک مختلف در حال آماده سازی نسل جدیدی از محصولات خود هستند و جو رقابتی سنگینی وجود دارد. شرکت TSMC از ماه می شروع به تولید قطعات تراشه پردازنده Apple’s A12 کرد که قرار است در آیفون‌های امسال حضور داشته باشد. همچنین، شرکت TSMC اولین شرکتی است که از فرآیند 7 میلی متری برای تولید تراشه‌های کوچک‌تر و پر سرعت‌تر استفاده می‌کند.

منبع: theverge

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا