تکنولوژی

آیفون‌ برای چینی‌ها دو سیم‌کارته می‌شود

سال‌های پیش، اپل فقط یک مدل دستگاه برای عرضه در بازار سرتاسر دنیا تولید کرد اما با گذشت زمان و محبوبیت بیشتر آیفون‌ها، مدل‌های مختلفی از این محصول برای برندهای مختلف اپراتورها تولید شدند که هر کدام از آنها دقیقا قابلیت‌های مشابه یکدیگر داشتند. اما این استراتژی تغییر کرده است.

حالا گزارش‌های مختلف منتشر شده مبنی بر اینکه حداقل یکی از آیفون‌های آینده اپل قرار است با قابلیت دو سیم کارته عرضه شود که این مدل به احتمال زیاد مختص محصولات عرضه شده در کشور چین خواهد بود. طبق گزارش منتشر شده در United Daily News تایوان، قابلیت دو سیم کارته احتمالا در مدل 6.1 اینچی آیفون 9 با صفحه نمایش ال‌سی‌دی ارائه خواهد شد، مدلی که تلفیقی از آیفون 8 و آیفون 10 کنونی است.

اما برخی معتقدند که ارائه چنین قابلیتی در ارزان‌ترین مدل آیفون، حتی تنها درکشور چین چندان منطقی به نظر نمی‌آید. گران‌ترین موبایل اپل (آیفون 10) در سرتاسر دنیا با فروش بی سابقه‌ای همراه بوده و تلاش برای جذب مشتریان به سمت مدل‌های ارزان‌تر، سبک شرکتی مانند اپل نیست!

در مورد امکان عرضه قابلیت دو سیم کارته، چند احتمال وجود دارد: اپل ممکن است همه آیفون‌های 9 و مدل‌های پلاس سایز آیفون 10 را با قابلیت دو سیم کارته عرضه کند یا هر دو مدل از آیفون‌های جدید را تنها در کشور چین همراه با این قابلیت عرضه کند و یا تنها یک مدل از آیفون‌های جدید را در چین با این قابلیت به بازار معرفی کند. گزینه سوم، محتمل‌ترین حالت است و این مدل به احتمال قوی گران‌ترین مدل از آیفون‌های جدید خواهد بود که احتمالا با نام آیفون 2 سیم کارته مشهور می‌شود. احتمال دیگری نیز وجود دارد و این است که اپل به کل از خیر این قابلیت بگذرد و مانند آیفون‌های گذشته، دستگاه‌های جدید خود را بدون حالت دو سیم کارته عرضه کند.

اپل انگیزه‌های اقتصادی زیادی برای معرفی چنین قابلیتی در بازار چین دارد و منطقی به نظر می‌رسد که بخواهد محصولات قابل عرضه در بازار عظیم این کشور را بر طبق نیاز این قشر از مشتریان تولید کند. گفته می‌شود که تقریبا 3 تا 4 میلیون نفر در چین از گوشی‌های دو سیم کارته استفاده می‌کنند که نبود همین قابلیت می‌تواند میزان فروش آیفون در این کشور را تا حد زیادی کاهش دهد. از طرف دیگر، وجود یک قابلیت اختصاصی برای بازار یک کشور می‌تواند دولت این کشور (یا حتی دولت دیگر کشورها) را تحریک کند تا درخواست نسخه‌های سفارشی از محصولات این شرکت را بر اساس نیازهای منطقه‌ای خود ارئه کنند.

حالا باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا اپل با اضافه کردن یک قابلیت به نسخه‌های چینی از آیفون‌های جدید، تصمیم دارد قابلیت‌های دیگر مانند اندازه باتری (برای ایجاد فضای برای سیم کارت دوم) را تغییر دهد یا خیر. اپل شرکتی است که برای عرضه محصولات خود با برنامه پیش می‌رود. ترکیب تراشه‌های مختلف و حتی حذف خروجی هدفون در آیفون‌ها که با هدف استفاده بیشتر از فضای محدود مدل‌های نازک آینده صورت گرفته، نشان می‌دهد که اپل بی‌گدار به آب نمی‌زند.

منبع: venturebeat

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا