تکنولوژی

دور دوم رویداد جاده ابریشم

رویداد جاده ابریشم یکی از گردهمایی‌های استارت‌آپی در ایران است که در 7 شهر تبریز، زنجان، رشت، تهران، اصفهان، شیراز، یزد و مشهد برگزار شد. در دور نخست این رویداد بیشتر از 80 استارت‌آپ شرکت کردند و مرحله نهایی رویداد جاده ابریشم در کیش برگزار شد.

مطلب مرتبط: ۱۰ تیم برگزیده رویداد استارت‌آپ جاده ابریشم

به گفته محمدرضا ازلی، یکی از مدیران برگزاری، رویدادهای استارت‌آپی بیشتر در تهران متمرکز هستند به همین دلیل تصمیم گرفتیم رویدادی برگزار کنیم تا به شهرهای مختلف برویم تا استارت‌آپ‌های همه ایران فرصت معرفی و جذب سرمایه پیدا کنند. جاده ابریشم اولین رویدادی است که در هفت شهر برگزار شد و در این رویداد 400 تیم ثبت نام کردند و ما 84 تیم را انتخاب کردیم. این تیم‌ها از شهرهای مختلف کشور بودند و از تهران 19 تیم، از مشهد 9 تیم، از تبریز 12 تیم و شهرهای اصفهان، رشت، شیراز و یزد هر کدام 11 تیم نماینده در رویداد داشتند.

دومین تور استارت‌آپی جاده ابریشم به عنوان نخستین رویداد بین‌المللی در حوزه استارت‌آپی ایران،  امسال از 21 مهرماه آغاز می‌شود و به مدت 10 روز  از پنج شهر مشهد، تهران، تبریز، شیراز و کرمان عبور می‌کند. همه استارت‌آپ‌ها در سراسر ایران می‌توانند برای حضور در این رویداد  در وب‌سایت silkroadstartup.org ثبت‌نام کنند و در یکی از این پنج شهر، به رقابت با دیگر استارت‌آپ‌های ایران بپردازند. تیم استارت‌آپ جاده ابریشم همراه با دو داور ایرانی و سه داور بین‌المللی به این پنج شهر سفر خواهند کرد و استارت‌آپ‌های منتخب را برای ورود به مرحله نهایی ارزیابی خواهند کرد. استارت‌آپ های برنده از هر شهر برای شرکت در مرحله نهایی در اوایل اسفند ماه 1397 به جزیره کیش دعوت خواهند شد.

گزارش توییتری آی‌تی‌ایران از رویداد سال گذشته را ببینید.

منبع: آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا