تکنولوژی

احتمال حذف خروجی هدفون از مدلهای جدید iPad Pro

طبق گزارش سایت ژاپنی Mac Otakara، مدلهای آینده آیپد پروهای اپل قرار است اندازه‌های نسبتا کوچکتر داشته، کانکتورهای هوشمندشان تغییر مکان داده و خروجی هدفون در آنها حذف شود.

در این گزارش آمده که آیپد پرو جدید 10.5 اینچی، 247.5 میلی‌متر طول، 178.7 میلی‌متر عرض و قُطر آن 6 میلی‌متر خواهد بود.  نسخه 12.9 اینچی آیپد پرو نیز اندازه‌هایی به طول 280 میلی‌متر طول، 215 میلی‌متر عرض و 6.4 میلی‌متر قُطر خواهد داشت.

علاوه بر اندازه‌های مدل‌های جدید آیپد پرو، همچنین گزارش شده که در طراحی این مدل‌ها تغییراتی اعمال خواهد شد و با کمتر کردن حاشیه‌های صفحه نمایش(BEZELSمدل‌های جدید آیپد به آیفون 10 شباهت بیشتری خواهند داشت. با وجود اینکه مدل‌های جدید آیپد ابعاد کوچک‌تری نسبت به نسل گذشته خود دارند، اما به دلیل کمتر کردن حاشیه‌ها، صفحه نمایش بزرگ‌تری خواهند داشت. طبق گزارش‌ها، آیپد پروهای جدید، بدون دگمه خانه(Home button) خواهند بود و سیستم دوربین TrueDepth برای قابلیت تشخیص چهره(Face ID) در آنها تعبیه خواهد شد.

Mac Otakara همچنین ادعا می‌کند که مدل‌های 2018 آیپد پرو، فاقد خروجی 3.5 میلی‌متری هدفون خواهند بود. خروجی هدفون، از آیفون 7 به بعد از روی گوشی‌های اپل حذف شدند و اپل در ازای آن، دستگاه‌هایی نظیر AirPods به همراه هدفون‌های Lightning را عرضه کرد. ضمنا، آیپد پروهای جدید قرار نیست به همراه آداپتور Lightning to 3.5mm adapter عرضه شوند و کاربر باید آن را جداگانه تهیه کند.

دلیل حذف خروجی 3.5 میلی‌متری هدفون از سری های جدید آیفون، بالا بردن محافظت دستگاه در برابر آب و باز کردن فضای بیشتر برای تعبیه قطعات بزرگ‌تر مانند باتری، موتور  Taptic Engine و سیستم جدید دوربین پشتی اعلام شده است. مشخص نیست که آیا اپل در مورد آیپد پروها نیز با معضل محدودیت فضا روبرو بوده یا خیر.

در قسمتی از گزارش Mac Otakara آمده که اپل درجلو و پشت دستگاه‌های آیپد پروی جدید از “برش الماس”(“diamond cut” ) استفاده کرده و احتمالا ظاهر دستگاه‌ها، به آیفون SE با لبه‌های خمیده شباهت بیشتری پیدا خواهند کرد.

تصویر احتمالی از پنل جلویی آیفون های 2018 اپل

کانکتورهای هوشمند(Smart Connector) نیز طبق این گزارش در مکان جدیدی تعبیه شده و جای آنها از کناره‌های دستگاه به قسمت پایینی و نزدیک خروجی Lightning  آن  تغییر کرده است. بر اساس این تغییر، قائدتا دستگاه‌های جدید باید با نوع جدیدی از کیبورد هوشمند ارائه شوند که فعلا درباره جزئیات این کیبورد اخباری منتشر نشده است. گفته می‌شود اپل تنها به این دلیل این تغییر را اعمال کرده که Face ID تنها در صورت فعال می‌شود که دستگاه در وضعیت عمودی قرار داشته باشد.

علاوه بر تغییرات فوق الذکر، Mac Otakara اطلاعاتی نیز دربازه آیفون ارزان قیمت‌تر 6.1 اینچی منتشر کرد. این دستگاه که در شایعات قبلی نیز به آن اشاره شده، قرار است به صفحه نمایش Full Active LCD مجهز باشد . پنل‌های Full Active به اپل این اجازه را می‌دهد که حاشیه‌های صفحه نمایش را برای آیفون‌های مجهز به LCD نیز کمتر کند.

منبع Mac Otakara، در گزارش خود همچنین به مشکلات اپل در مسیر تولید و ساخت آیفون‌های 6.1 اینچی اشاره کرده است. تولید این گوشی‌ها که از اوایل ماه جاری شروع شده، طبق گزارش‌ها تاکنون تنها 1 درصد پیشرفت داشته و این مدل از آیفون به همین دلیل احتمالا با یک ماه تاخیر در ماه نوامبر عرضه خواهد شد. Morgan Stanley تحلیل‌گری از Katy Huberty  ، اوایل هفته جاری ادعا کرده بود که اپل با مشکلی روبرو شده که از آن به عنوان “نشت نور پشت زمینه LED” نام برده است. طبق پیش‌بینی Stanley، عرضه این مدل آیفون به همین دلیل حدود 6 هفته عقب خواهد افتاد. دیگر منابع معتبر در زمینه محصولات اپل مانند  Ming-Chi Kuo ، فعلا درمورد تاخیر در تاریخ عرضه اخباری منتشر نکرده‌اند و به همین دلیل زمان دقیق معرفی این محصول را فعلا نمی‌توان دقیق اعلام کرد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا