تکنولوژی

سرعت یوتیوب را 5 برابر کنید

حدود 1 سال پیش گوگل سرویس یوتیوب را با طراحی جدید عرضه کرد اما مشکل این نسخه این است که اگر کاربر از مرورگرهای سافاری، اج و یا فایرفاکس استفاده کند، یوتیوب با سرعت بسیار پایینی برای او بارگزاری می‌شود. حال کریس پیترسون مدیر برنامه‌نویسی شرکت موزیلا در صحبت‌های این هفته خود اعلام کرد این مشکل ارتباطی به مرورگر شما ندارد و طراحی یوتیوب به‌صورتی انجام شده که تنها مرورگر کروم می‌تواند با سرعت استاندارد یوتیوب را لود کند و دیگر مرورگرها تنها با یک پنجم سرعت مرورگر اختصاصی گوگل می‌توانند ویدیوها را لود کنند.

این کندی سرعت البته خیلی هم ناخواسته نبوده و گوگل با این کار قصد دارد کاربران را به استفاده از مرورگر کروم اجبار کند و حتی در گذشته دیدیم که دسترسی به برخی سرویس‌های گوگل مانند یوتیوب تی‌وی، یوتیوب استودیو بتا، گوگل میت و برخی دیگر از طریق مایکروسافت اج به‌طور کامل مسدود شده است و همچنین استفاده از برخی از این سرویس‌ها بر روی مرورگر فایرفاکس هم امکان‌پذیر نیست. گوگل حتی پا را فراتر از این هم گذاشت و چند سال پیش استفاده از سرویس گوگل ارت بر روی ویندوز فون را هم غیرممکن کرد. به‌نظر می‌رسد گوگل با این اقدامات قصد دارد کم‌کم مرورگر کروم خود را به اینترنت اکسپلورر نسل جدید تبدیل کند.

حال با وجود این مشکلات خوشبختانه یک راه برای بازگرداندن سرعت لود یوتیوب به حالت قبلی و رها شدن از شر کندی سرعت آن هنگام استفاده از دیگر مرورگرهای غیر کروم پیدا شده است. البته این کار به این معنی است که باید قید طراحی جدید یوتیوب و حالت شب (Dark Mode) را بزنید که بعید به‌نظر می‌‌رسد این ویژگی‌ها آنقدرها هم برای کاربران اهمیت داشته باشند. در ادامه اقدامات لازم برای افزایش سرعت لود یوتیوب همانند گذشته با استفاده از مرورگرهای مختلف را نام برده‌ایم.

کاربران فایرفاکس:

برای بازگردانی سرعت یوتیوب به حالت گذشته افزونه یوتیوب کلاسیک را دانلود و نصب کنید

کاربران مرورگر مایکروسافت اج:

ابتدا Tampermonkey را از مایکروسافت استور دانلود کنید

درون تنظیمات مرورگر اج به بخش extensions رفته و Tampermonkey را فعال کنید

این اسکریبپ را دانلود کنید تا یوتیوب به شکل گذشته برایتان بارگزاری شود

کاربران مرورگر سافاری:

ابتدا Tampermonkey را برای سافاری دانلود کنید

پس از نصب، این اسکرییپ را دانلود کنید تا یوتیوب به شکل کلاسیک برایتان بارگزاری شود

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

‫316 دیدگاه ها

  1. با سلام با اینکه با کروم وارد یوتیوب میشم بازم خوب باز نمیکنه ویدیو رو یا در وسط ویدیو قطع میشه اگه ریستارت کنم لبتابو اکثر وقتا مشکل حل میشه،لطفا یه راهکار اساسی اگه میشه برام بدین ممنون میشم،منتظر جواب دوستان هستم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا