اوبرتکنولوژی

تعداد سفر اوبر از 10 میلیارد هم گذشت !

10 میلیارد. تعداد سفر اوبر است.

این عدد بزرگ میزان تعداد سفر اوبر  از ابتدای راه‌اندازی در سال 2010 تا امروز است.

شرکت اوبر با ده میلیارد سفر حالا بر قله صنعت ایستاده و هم اکنون در 21 کشور جهان فعالیت دارد.

این شرکت از سال 2014 وارد بحث تحویل غذا شد و  هم اکنون این سرویس نیز در 5 کشور جهان ارایه می‌شود غذاهایی از نودل، برگر و سوشی گرفته تا مک‌دونالد.

کوتاه ترین سفر اوبر مربوط به UBER EATS بوده که نیم مایل بوده ( 1.6 کیلومتر) و طولانی‌ترین سفر 41 مایل به مقصد فرودگاه دنور بوده است. اوبر همچنین پنج راننده را به عنوان رانندگانی را که بیشتر سفر را داشته‌اند معرفی کرده است.

اوبر برای رسیدن به این جایگاه راه پرپیچ و خمی را پیمود یکی از بزرگترین بحران‌های این شرکت زمانی رخ داد که جمع گسترده‌ای از مردم با هشتگ حذف اوبر DeleteUber# نسبت به آن انتقاد کردند جریانی که در نهایت به استعفای تراویس کالانیک بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت از سمت مدیریت آن منجر شد. پس از او داراخسروشاهی مدیریت این شرکت را بر عهده گرفت و هنوز مشکلات این شرکت ادامه دارد از جمله تحقیقات داخلی شرکت در همین ماه گذشته منجر به استعفای مدیر منابع انسانی این شرکت شد. همچنین متوقف شدن بخش خودروهای خودران به دلیل بروز یک تصادف مرگ‌بار نیز بحران دیگری بود که اوبر را درگیر خود کرد. بحران‌های این شرکت به دلیل نوع کسب و کار پایانی ندارد و آخرین آن اخراج راننده اوبر به خاطر پخش زنده تصاویر مسافرانش بود.

امروز اوبر چیزی بالغ بر 72 میلیارد دلار ارزش دارد و در این فصل مالی سود هم نشان داده است.

اوبر با خرید استارتاپ JUMP در حال گسترش پلت‌فرم خود به بخشهای دیگر است و آنچنانکه مدیرعامل آن نیز دورنمای این شرکت را ترسیم کرده آینده آن تبدیل شدن به یک پلتفرم برای سفر از هر جا به هرجا است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا