تکنولوژی

رونمایی از سیستم خدمات مشتریان هوشمند جدید گوگل

در جریان کنفرانس «کلاد نکست 18» گوگل که روز سه شنبه برگزار شد، دکتر «فی لی» مدیر بخش هوش مصنوعی گوگل از نوعی سیستم هوش مصنوعی رونمایی کرد که گفته می‌شود نسل جدید «خدمات اتوماتیک صوتی مشتریان» محسوب می‌شود.

دکتر لی در این مراسم نشان داد که این سیستم هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی چگونه زبان طبیعی افراد را تشخیص می‌دهد و به سوالات مشتریان با سرعت بالا پاسخ‌های منطقی و طبیعی ارائه می‌دهد.

صحبت‌هایی که بین این سیستم هوش مصنوعی و مشتری به‌صورت تلفنی انجام گرفت کاملا به مکالمه بین مشتریان و کارکنان واقعی خدمات مشتریان شباهت داشت. به‌نظر می‌رسد با ظهور این سیستم، پاسخ‌هایی که سیستم‌های هوش مصنوعی به سوالات مشتریان ارائه می‌کنند از یک «بله و خیر» ساده فراتر خواهد رفت. قابلیت‌های این سیستم هوش مصنوعی به دمو هوش مصنوعی که سوندار پیچای در کنفرانس I/O به حضار ارائه داد شباهت زیادی داشت. دمویی که سوندار پیچای راائه داد مکالمه‌ای بین اپراتور هوش مصنوعی یک رستوران و شخصی بود که قصد داشت در آن رستوران یک میز رزرو کند. این شخص تا پایان مکالمه انسان یا کامپیوتر بودن این اپراتور را تشخیص نداد.

مدیران شرکت گوگل می‌گویند هوش مصنوعی یکی از اصلی‌ترین محورهای پیشرفت شرکت در آینده خواهد بود و گوگل قصد دارد هوش مصنوعی را در بخش‌های مختلف از جمله خدمات مشتریان، خودروهای اتوماتیک، جستجو و تبلیغات به‌کار بگیرد. تحلیلگران وال استریت پیش‌بینی می‌کنند هوش مصنوعی موجب افزایش چشمگیر درآمد شرکت‌ها و موسسات در آینده نزدیک خواهند شد.

با این حال، پیشرفت روزافزون هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف از جمله ارائه خدمات آنلاین و تلفنی به مشتریان باعث افزایش نگرانی کارشناسان و تحلیلگران شده چراکه معلوم نیست جایگزینی افراد واقعی با این سیستم‌ها باعث بیکار شدن چند نفر در سراسر دنیا خواهد شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا