تکنولوژی

توییتر اکانت ایلان ماسک‌های قلابی را قفل می‌کند

توییتر اکانت کاربرانی را که نامشان را به ایلان ماسک تغییر دهند قفل می کند.

با  هدف مبارزه با ارزکاوی توییتر به طور خودکار اکانت‌هایی که وریفای نشده باشند و نام خود را به ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس تغییر دهند قفل می کند.

پس از قفل اکانت کاربران باید تست کپچا و احراز شماره تلفن انجام دهند تا اکانت شان دوباره باز شود.

شرکت توییتر با انتشار بیانیه‌ای دلیل این کار را مبارزه ارزکاوی و فعالیت های مشکوک روی این سرویس اعلام کرده است.

توییتر نگفته آیا موضوع را صرفا روی اکانت‌های قلابی  ایلان ماسک متمرکز کرده یا  را در مورد افراد مشهور دیگری نیز انجام می‌دهد هرچند طی ماههای اخیر با توجه به فعالیت گسترده ایلان ماسک روی توییتر اکانت های قلابی زیادی که از عکس و نام وی  بهره می‌گرفتند آنها با کاربران ارتباط برقرار کرده و برخی از آنها کاربران را به پرداخت ارز مجازی ترغیب کرده‌اند.

اگر اکانت شما به دلیل تغییر برنامه ایلان ماسک قفل شود و بعد از وارد کردن کپچا و شماره تلفنتان اکانت باز شود شما می توانید همچنان نام ایلان ماسک را همچنان روی اکانت خود حفظ کنید. به نظر می رسد در این مرحله توییتر روی مبارزه با بات‌های توییتری که خود را ایلان ماسک می‌نامند تمرکز کرده و هدف این نیست که هر کسی که این‌کار را کرد بلاک کند. 

نوع استفاده ایلان ماسک از توییتر هم موجب سواستفاده‌های زیادی شده است او یکی از مشهورترین سلبریتی‌های دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود در بعضی مواقع شخصا به کاربرانی که از او سوال می پرسند پاسخ می دهد به همین دلیل تشخیص سریع اکانت واقعی او از یک اکانت قلابی که نام و عکس مشابه  را یدک می‌کشد به خصوص برای کاربران عادی ساده نیست.

توییتر تلاش کرده تا جای ممکن با این اکانت های قلابی مبارزه کند اما اخیراً این اکانت ها به صورت bot فعالیت می کنند و همین باعث می شود که مبارزه با با آنها بسیار دشوار و سخت شود.

توییتر چندی پیش اعلام کرد که یک استارتاپ امنیتی به نام smyte را خریده است که می تواند چالش های امنیتی و یافتن اسپم روی این شبکه را به سرعت حل و فصل کند.

منبع :‌The Verge

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا