تکنولوژی

ایجاد کاربردی‌ترین سیستم انتقال داده

چند شرکت سرشناس تکنولوژیک با همکاری یک‌دیگر قرار است سیستمی تحت عنوان “پروژه Data Transfer Project” راه‌اندازی کنند که کاربر از طریق آن قادر خواهد بود تمام اطلاعات و داده‌های خود را از روی یک سرویس به روی پلتفرم دیگر انتقال دهد.

شرکت‌های فیس بوک، مایکروسافت، توییتر و گوگل قرار است با تشکیل تیمی مشترک، این سیستم را طوری راه‌اندازی کنند که کاربر بتواند انتقال داده را بدون هرگونه دانلود، آپلود، تغییر فرمت و یا از دست دادن اطلاعات انجام دهد. دو شرکت گوگل و مایکروسافت، سنگین‌ترین وظیفه را در این پروژه دارند و فیس بوک و دیگر شرکت‌ها تنها باید پروتکل‌های این سیستم جدید را به عنوان یک استاندارد قبول کرده و اعمال کنند. البته از آنجاییکه هر دو شرکت گوگل و مایکروسافت دو مرکز بزرگ از اطلاعات و داده هستند، حیاتی‌تر بودن جایگاهشان نیز منظقی به نظر می‌رسد. در این پروژه اطلاعاتی نظیر عکس‌ها، ایمیل‌ها، اطلاعات تقویم و یادآورها، لیست مخاطبان و تاریخ وقایع برای امکان انتقال، مد نظر قرار دارند.

پروژه انتقال داده، به کاربران این امکان را می‌دهد حتی بتوانند اطلاعات عکس‌ها و دیگر مطالب خود را در بین پلت‌فر م‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی جابه‌جا کنند. در این شیوه، انتقال به صورت کاملا امن و سریع صورت می‌گیرد که از قابلیت‌های به اشتراک گذاری و یا دانلود موجود در خود پلت‌فرم‌ها نیز کارآمد‌تر است. همچنین اعلام شده که اطلاعات انتقال یافته در این سیستم، در هر دو پلت‌فرم ارسالی و دریافتی، به صورت کاملا امن و رمز گذاری-Encrypted- بوده و خیال کاربر از بابت امنیت اطلاعات کاملا راحت خواهد بود.

واضح است که این پروژه مفید باید خیلی زود گسترش یافته و اطلاعات مختلف دیگری از جمله لیست موسیقی‌های مورد علاقه و همچنین لیست برنامه‌ها-اپلیکیشن‌ها- نیز به آن اضافه شود. شرکت‌های تکنولوژیک به خوبی می‌دانند که یک کاربر امروزی از پلت‌فرم‌های مختلفی استفاده می‌کند و همینطور طیف داده‌های وی نیز متنوع است. به همین دلیل این پروژه می‌تواند به یکی از بهترین و کاربردی‌ترین راه حل‌ها برای کاربران بی شمار دنیای دیجیتال  تبدیل شود.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا