تکنولوژی

کیبورد مک‌بوک پرو جدید در برابر گردوغبار

شرکت iFixit، اولین شرکتی است که موفق شد کیبورد مک‌بوک پرو جدید را آزمایش کند که طبق ادعای شرکت اپل، طراحی جدیدی داشته، صدای کمتری تولید کرده و از همه مهم‌تر، از ورود گرد و غبار به داخل دستگاه جلوگیری می‌کند.

iFixit تیم آزمایشی ترتیب داده تا ببیند آیا طبق این ادعا، کیبورد جدید حقیقتا می‌تواند به طور کامل از ورود گرد و غبار و ذرات به داخل دستگاه جلوگیری کند یا خیر. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، نتیجه این آزمایش، کاملا مثبت بوده است و باوجود این کیبورد و لایه محافظ داخلی آن، گرد و غبار و ذرات ریز راهی برای ورود به دستگاه ندارند. البته در حین همین آزمایش ثابت شد که این کیبورد در مورد ذرات بزرگ‌تر مانند شن و ماسه، چندان محافظ خوبی نیست، پس به یاد داشته باشید که مک‌بوک پرو جدید 6700 دلاری خود را به ساحل نبرید!

iFixit  در گزارشی که منتشر کرد، دلیل محافظت بالای کیبورد مک‌بوک پروی جدید را لایه محافظ داخلی زیر کیبورد معرفی کرد. این لایه در حقیقت یک صفحه نازک سیلیکونی است که شیارهایی برای عبور کلیدهای کیبورد دارد و گردوغبار به سختی می‌توانند با وجود این غشا، به داخل دستگاه نفوذ کنند. این لایه در مدل‌های قبلی نیز وجود داشت اما در مک‌بوک پرو جدید ارتقا پیدا کرده و نازک‌تر شده است و کاربر راحت می‌تواند آن را از کلیدها جدا کرده و تمیز کند.

منبع: theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا