تکنولوژی

ضرر 100 میلیون دلاری آمازون در روز «پرایم دی»

به‌نظر می‌رسد قطع و از دسترس خارج شدن وبسایت آمازون در روز «پرایم دی» ( روزی که مشتریان سرویس Prime شرکت آمازون از تخفیف‌های قابل توجهی در خرید محصولات برخوردار می‌شوند)  ضرری فراتر از نارحتی و نارضایتی مشتریان را برای آمازون به ارمغان آورده است. شرکت آمازون گفته این قطعی باعث ضرر چند ده میلیون دلاری این شرکت در روز پرایم دی شده است. پرایم دی آمازون روز دوشنبه هفته گذشته برگزار شد.

طبق گزارش‌ها خریداران در این روز که بزرگترین رخداد فروشگاهی سال به‌حساب می‌آید، با مشکلات متعددی برای ورود به وبسایت آمازون مواجه شدند. برخی از این خریداران بدشانس توانایی اتصال به سایت و برخی هم توانایی تکمیل خریدهایشان را نداشتند و به همین دلیل گفته می‌شود بسیاری از این افراد بدشانس شرکت آمازون را به لغو اشتراک پرایم خود تهدید کرده‌اند.

آمازون در واکنش به این اخبار سریعا اعلام کرد که بسیاری از خریداران در حال انجام پروسه خرید بدون هیچگونه ایرادی هستند و پس از مدتی هم وبسایت برای همه به حال عادی در آمد.

اما این قطعی فروشگاه آنلاین آمازون در روز پرایم دی طبق برآوردها مبلغی بین 72 تا 99 میلیون دلار ضرر را برای آمازون به‌همراه داشته است. البته این خبر خیلی هم برای آمازون اهمیت ندارد چراکه این شرکت توانسته در پرایم دی بیش از 3.4 میلیارد دلار فروش را به ثبت برساند. حال جدا از ضررهای آمازون در این روز، گفته می‌شود روز دوشنبه پرفروش‌ترین پرایم دی در تاریخ شرکت آمازون لقب گرفته است. 

منبع: بیزنس اینسایدر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا