استارتاپ

حرکت دیجی‌کالا و اسنپ به سمت FMCG

ظاهرا ورود به بازار مواد غذایی و کالاهای تندمصرف که اختصارا به آن FMCG (Fast-moving consumer goods) می‌گویند برای استارت‌آپ‌های دیجی‌کالا و اسنپ همزمان جذاب شده است! هردو این شرکت‌ها به نحوی وارد بازار مواد غذایی شده‌اند و کاربران هم منتظرند ببینند این دو چگونه با یکدیگر رقابت‌ خواهند کرد و کدام شرکت می‌تواند سرویس بهتری ارائه دهد. آنطور که به نظر می‌رسد دیجی‌کالا معرفی رسمی خود را زودتر انجام خواهد داد. اما برای مقایسه سرویس این دو شرکت باید کمی منتظر ماند.

اسنپ

اسنپ تحت برند اسنپ‌فود (زودفود) مدتی پیش خرید از سوپرمارکت‌ها را هم اضافه کرد. اما مدل خرید مانند رستوران است. به این ترتیب که شما سوپرمارکت نزدیک خود را انتخاب می‌کنید و سپس سفارش را فقط از همان  سوپرمارکت و جنس‌های موجود آن انتخاب خواهید کرد، دقیقا مشابه مراحلی که با رستوران‌ها اتفاق می‌افتد. تصاویر این مراحل را در ادامه خواهید دید.

گذشته از این مدل که به نظر خیلی کاربردی نیست و شما به شدت محدود خواهید بود، ظاهرا اسنپ تصمیمی دارد با فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ همکاری خود را آغاز کند. گمانه‌زنی‌ها حکایت از شروع همکاری اسنپ با هایپرمارکت را دارد و ظاهرا این همکاری در مرحله آزمایشی و تست (پایلوت) قرار دارد اما هنوز گزارشی یا دعوتنامه‌ای برای آغاز همکاری رسمی اسنپ و هایپرمارکت برای رسانه‌ها ارسال نشده است.

دیجی‌کالا

از طرفی دیگر دیجی‌کالا سریع‌تر و شاید مطمئن‌تر عمل کرده است. دیجی‌کالا حالا با روکولند (سوپرمارکت اینترنتی) همکاری خود را آغاز کرده است. روکولند مدتی است که فعالیت خود را آغاز کرده و سرویس قابل قبولی را هم ارائه داده است. حالا انتظار می‌رود پس از شروع همکاری با دیجی‌کالا حجم سفارشات روکولند افزایش چشمگیری داشته باشد و باید منتظر باشی ببینیم چگونه زیر بار سفارش بالا حرکت خواهند کرد. دیجی‌کالا قرار است این همکاری را دوشنبه شب اعلام کند و برای این رویداد دعوت نامه زیر را نیز ارسال کرده است. شما هم می‌توانید برای اطلاعات لحظه‎ای از این نشست با توییتر آی‌تی‌ایران همراه باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا