تکنولوژی

معرفی سنسور تشخیص چهره شرکت Vivo

کمپانی چینی Vivo که گوشی بدون حاشیه این شرکت در دنیا سر و صدای زیادی کرده، امروز یکی دیگر از تکنولوژی‌ها بزرگ کمپانی خود را معرفی کرد: سیستم تشخیص چهره سه بعدی با 300 هزار نقطه تابشی از طرف سنسورها. این رقم دقیقا 10 برابر تعداد نقاط تابشی است که از سمت سنسورهای آیفون 10 منعکس می‌شوند. این سنسور گفته می‌شود در کنار دوربین سلفی قرار می‌گیرد و شرکت Vivo گفته این تکنولوژی می‌تواند تشخیص سه بعدی تا فاصله 3 متری را امکان‌پذیر کند.

البته دیگر کمپانی‌ها مانند شرکت Oppo هم قصد دارند در اسمارت‌فون‌های جدیدشان از این تکنولوژی استفاده کنند اما هنوز با این تردید مواجه هستند که آیا به‌کارگیری چنین تکنولوژی ارزش صرف این مقدار سرمایه و هزینه را دارد یا خیر. با این حال معرفی این تکنولوژی توسط شرکت قدرتمند Vivo نشان داد که این شرکت یکی از اولین کمپانی‌های اندرویدی خواهد بود که مستقیما به جنگ با تکنولوژی فیس‌آیدی اپل خواهد رفت.

علاوه بر استفاده از ویژگی‌های بیومتریک دقیق‌تر و حالت پرتره بهتر برای تصاویر سلفی، این سنسور جدید Vivo قادر است حرکات و حالات مختلف را هم شناسایی کند. با توجه به کارکرد این سیستم حتی از فاصله 3 متری، بنابراین این سنسور قادر خواهد بود امکانات واقعیت افزوده جدیدی را از طریق اسکن کردن اشیاء و وسایل منزل به دنیا معرفی کند.

با اینکه معرفی رسمی این تکنولوژی نشان می‌دهد که شرکت Vivo قصد دارد آن را در محصولات آینده خود استفاده کند اما هنوز برنامه یا زمان خاصی برای به‌کارگیری این سیستم در موبایل‌های این کمپانی اعلام نشده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا