تکنولوژی

بیت‌تورنت فروخته شد!

همه ما به‌خوبی بیت تورنت را می‌شناسیم و احتمالا حداقل یکبار از ان استفاده کرده‌ایم. حال طبق جدیدترین اخبار منتشر شده ظاهرا شرکت صاحب تکنولوژی بیت تورنت آن را به یک استارت‌آپ فروخته است.

طبق اخبار منتشر شده از منابع متعدد بیت تورنت توسط استارت‌آپ «Tron» که صاحب آن «جاستین سان» است خریداری شده است. Tron یکی از با ارزش‌ترین استارت‌آپ‌های فعال در بخش سکه مجازی در دنیا محسوب می‌شود.

طبق گزارش تک کرانچ، مبلغ این معامله 140 میلیون دلار بوده است. برخی از سهامداران بیت تورنت البته مخالفت‌های جزئی درباره شرایط فروش بیت تورنت داشته اند که بعید به‌نظر می‌رسد خللی در عقد این قرارداد ایجاد کرده باشند چراکه بیت تورنت از مدت‌ها پیش به‌دنبال واگذاری امتیاز و تکنولوژی خود به یک شرکت دیگر بوده است.

استارت‌اپ Tron که بیت‌تورنت را خریداری کرده، صاحب ارز مجازی TRX است که در حال حاضر در رده دهم با ارزش ترین ارزهای مجازی بازار قرار دارد و ارزش کلی آن حدود 3.2 میلیارد دلار تخمین زده می‌‌شود. گفته می‌شود حداقل نیمی از این مبلغ متعلق به جاستین سان و موسسه Tron Foundation باشد.

گفته می‌شود Tron قصد دارد از طریق بیت تورنت و 170 میلیون کاربری که از آن استفاده می‌کنند، ارز مجازی خود را در سراسر دنیا معرفی کرده و آن را توسعه دهد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا