تکنولوژی

مرورگری که در ازای تماشای تبلیغات به شما پول می‌دهد!

امروزه برخی از وبسایت‌ها برای دسترسی رایگان به محتوای آنها به شما ابتدا مشاهده تبلیغات را پیشنهاد می‌کنند. البته با وجود استفاده کاربران از بلاک کننده تبلیغات این روش هم کم‌کم در حال از بین رفتن است. مرورگر «بریو» (Brave) که در حالت پیش‌فرض تبلیغات را بلاک کرده و از نمایش آنها برای کاربر جلوگیری می‌کند، حالا در ازای تماشای تبلیغات به کاربران سکه‌های مجازی می‌دهد. این کار به این منظور است که از افرادی که به مدل کسب و کار دیگران از طریق مشاهده تبلیغات کمک می‌کنند، به نحوی تقدیر کرده باشد.

افرادی که قبول می‌کنند در برنامه تبلیغاتی مرورگر بریو شرکت کنند در ادامه سکه‌های مجازی دریافت می‌کنند. البته ارزش این سکه‌ها قابل تبدیل به پول رایج و واقعی نیست اما با این حال از این سکه‌ها می‌توان برای خریدهای درون سایتی در بسیاری از وبسایت‌های سراسر دنیا استفاده کرد.

شرکت سازنده مرورگر بریو معتقد است این مدل برای تبلیغ‌کنندگان، تولیدکنندگان محتوا و کاربران سودآور است. زمانی که سیستم تبلیغاتی این مرورگر توسعه پیدا کند، کاربران ضمن اینکه 70 درصد از سود تبلیغات را به جیب می‌زنند، حریم خصوصی آنها هم به‌طور کامل حفظ خواهد شد. تفاوت اصلی بین نحوه تبلیغات در این مروگر این است که دیتا کاربران تحت کنترل این شرکت و مرورگر نخواهد بود. مرورگر بریو تنها تبلیغات بر اساس محل زندگی و مطابق زبان شما را برایتان پخش می‌کند. الگوریتم به‌کاررفته در این مرورگر بهترین تبلیغات را در مناسب‌ترین زمان برای کاربر نمایش می‌دهد و دیگر به جمع‌آوری اطلاعات خصوصی شما و ارسال غیرقانونی آنها برای تبلیغ کنندگان نیاز نخواهد بود.

این سیستم تبلیغات مرورگر بریو فعلا در مرحله آزمایش قرار دارد و کم کم طی ماه‌های آینده توسعه پیدا می‌کند. در قدم اول شرکت قصد دارد با یک گروه از کاربران کار کند تا ببیند این کاربران با 250 تبلیغ از پیش انتخاب شده چگونه تعامل برقرار می‌کنند.

به‌نظر می‌رسد مدل کسب و کار مرورگر بریو طرفداران زیادی دارد و سال گذشته این شرکت در اولین دور جذب سرمایه توانست 35 میلیون دلار جذب کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا