تکنولوژی

جزئیات دومین نشست خبری رویداد TGC

دقایقی پیش دومین نشست خبری بزرگترین رویداد تجاری صنعت بازی در خاورمیانه برگزار شد. این رویداد حدود دو هفته دیگر برگزار می‌شود. TGC یا Tehran Game Convention در 14 و 15 تیر ماه 1397 برگزار می‌شود که جزئیات بیشتر این رویداد را می‌توانید در ادامه بخوانید.

جلسه امروز ابتدا با صحبت‌های حسن کریمی، مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای آغاز شد. او در ابتدا گفت TGC سه هدف بزرگ دارد. اول ارتقا دانش بازی سازان است که با ابزارهایی مثل سخن‌رانان مطرح خارجی تصمیم داریم به آن برسیم. دوم صادرات محصولات و بازی‌های ایرانی به خارج از کشور است. که البته این امر پروسه طولانی مدت دارد و باخبر هستیم که دو شرکت درحال تعامل هستند و مذاکرات‌ آنها جدی‌ شده است. سوم هم تبدیل کردن ایران به هاب خاورمیانه درزمینه بازی سازی است.

کریمی در ادامه گفت: یکی از برتری‌های TGC و برگزاری این رویداد در تهران این است که صدور ویزا برای ورود به ایران ساده‌تر از بسیاری از کشورهای اروپایی است و این کار را برای ما ساده‌تر می‌کند. همچنین می‌توانیم شرکت کنندگان بیشتری را در ایران داشته باشیم. بنیاد همواره سعی داشته کیفیت بازی‌های ایرانی را افزایش دهد. سعی کردیم تعامل با کشورهای دیگر را افزایش دهیم یک تیم 12 نفره ایرانی درحال حاضر با یک تیم 12 نفره ترک در استانبول درحال کار روی یک پروژه مشترک هستند. او همچنین از جذب یک اسپانسر بین‌المللی برای این رویداد خبر داد.

امسال TGC یک مراسم افتتاحیه با 2 کی‌نوت خواهد داشت. یکی از سخن‌رانان این افتتاحیه کیت ادواردز (Kate Edwards) مدیر سابق IGDA (اتحادیه جهانی تولید کنندگان بازی) است که از آمریکا به TGC می‌آیند. امسال نامزدهای جایزه گیمیستان پس از مراسم افتتاحیه یک ساعت فرصت خواهند داشت تا با یک Pitch Festival بازی‌های خود را در حضور ناشران بین‌المللی معرفی کنند.

۸ تیر آخرین مهلت خرید بلیت رویداد

سالومه اشتری مدیر اجرایی رویداد تی جی سی نیز در این نشست خبری گفت: تاکنون حضور 1200 شرکت کننده در TGC قطعی شده است. همچنین 67 غرفه نیز در بخش نمایشگاهی برپا می‌شود. وی افزود: 29 ناشر خارجی که در میان آنها نام‌های مطرحی چون سونی و EA وجود دارد به ایران می‌آیند تا به بررسی بازی‌های کشورمان و امکان صادرات آنها بپردازند. مدیر اجرایی TGC2018 درباره آمار فروش بلیت نیز گفت: تاکنون 360 بلیت برای بخش همایش و کنفرانس‌ها به فروش رفته است و بلیت فروشی تا 8 تیرماه ادامه دارد.

اشتری ادامه داد: 83 بلیت برای شرکت در مسترکلاس‌ها به فروش رفته است. این کلاس‌های فشرده با حضور اساتید برجسته بین‌المللی یک روز پیش از آغاز TGC در انستیتو ملی بازی‌سازی برپا می‌شود. مدیر اجرایی TGC2018 با بیان این که 72 کنفرانس و 4 پانل در رویداد امسال برپا می‌شود گفت: 26 سخنران خارجی و 46 سخنران داخلی هستند. همچنین 4 پانل با موضوعات نقش مدیا و PR در موفقیت بازی‌ها، نحوه اجرای کمپین‌های تبلیغاتی موثر در فضای دیجیتال، انتخاب صحیح برای پیوستن به شتاب‌دهنده‌ها یا شرکت‌های بزرگ و آموزش آکادمیک در صنعت گیم برپا می‌شود.

وی با بیان این که سه شرکت داخلی و یک شرکت خارجی اسپانسر TGC2018 هستند گفت: شرکت ایرانسل به عنوان بزرگ‌ترین حامی صنعت بازی‌های ویدئویی، در این رویداد نیز در کنار این صنعت قرار دارد. همچنین شرکت‌های تپسل و آواگیمز نیز اسپانسر TGC امسال هستند. شرکت Adjust نیز اسپانسر بین‌المللی این رویداد است.

مدیر اجرایی TGC2018 با بیان این که دسترسی به نرم‌افزار تنظیم قرار ملاقات‌های تجاری (Meeting Application) از هفته گذشته فعال شده است گفت: با استفاده از این برنامه، شرکت کنندگان در TGC می‌توانند با دیگر حاضران در این رویداد آشنا شده و درخواست ملاقات‌های خود را برای آنها بفرستند. اشتری افزود: یکی از اتفاقات قابل توجه امسال، استقبال قابل توجه دانشگاهیان از TGC است و با تخفیف 50 درصدی درنظر گرفته شده، تاکنون 126 دانشجو از 25 دانشگاه کشور جهت حضور در TGC ثبت‌نام کرده‌اند.

دومین رویداد TGC چهارده و پانزده تیرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برپا می‌شود. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند به tehrangamecon مراجعه کنند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا