تکنولوژی

بازنگری مایکروسافت در اپلیکیشن ایکس‌باکس ویندوز ۱۰

هدف اصلی از ساخت اپلیکیشن ایکس‌باکس مایکروسافت ویندوز ۱۰ حذف فاصله‌ی میان کنسول و کامپیوتر بوده است و انتظار می‌رفت به کمک امکان استریم، چت ایکس‌باکس و مدیریت بازی این هدف محقق شود. با اینکه این اپلیکیشن‌ یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ بوده است، با این حال هنوز موفق نبوده است گیمر‌های کامپیوتر که نمی‌خواهند به اجبار به دنیای زنده‌ی ایکس‌باکس بروند را راضی کند.

در جلسه‌ی پرسش و پاسخ E3 این هفته، مدیر بخش بازی میاکروسافت فیل اسپنسر از برنامه‌های آینده‌ی این کمپانی برای اپلیکیشن ایکس‌باکس بر روی ویندوز ۱۰ صحبت کرد. اسپنسر  در این جلسه در مورد آينده‌ی بازی‌های کامپیوتری صحبت کرد. یکی از حضار در مورد اصلاح مشکلات کامپیوتر مایکروسافت و به خصوص مدیریت بازی و اپلیکیشن ایکس‌باکس از او سوال پرسید.

اسپنسر در جواب گفت: با اینکه تلاش‌های اولیه ما برای ایکس‌باکس زنده برای ویندوز با هدفی مشخص شکل گرفته بود، اما در متقاعد کردن گیمرهای کامپیوتری ناموفق بود. احتمالا متوجه کند شدن روند اعمال تغییرات ما بر روی بعضی از اپلیکیشن‌ها شده‌اید. علت این است که ما در حال بازنگری تفکرمان در مورد بازی بر روی کامپیوتر هستیم. به این نتیجه رسیده‌ایم که باید همگامی بیشتر با مخاطبان کامپیوتری داشته باشیم. در حقیقت فهمیده‌ایم که ترغیب افراد به استفاده از کنسول و چیزهایی که از دنیای کنسولهای بیرون می‌آید نتیجه‌ای ندارد.

اسپنسر هم‌چنین گفته است تلاش‌هایی مثل دیسکورد و ایکس‌باکس زنده مثالی از شناخت زیرساخت‌های موجود در قسمت کامپیوترها بوده است. علاوه بر این شناخت اپلیکیشن‌ها و خدمات موجود بر روی کامپوتر و تلاش برای در نظر گرفتن مولفه‌های یک گیمر کامپیوتری واقعی از اهداف اولیه‌ی این پروژه‌ها بوده است. مایکروسافت در حال حاضر سرعت اعمال تغییرات بر روی اپلیکیشن‌های ایکس‌باکس‌اش را کم کرده است اما به گفته‌ی اسپنسر هدف طولانی مدت آن‌ها این است در محیط بازی‌های کامپیوتری جا بیفتند. او گفته است: محصولی که ما در حال حاضر داریم تا حدودی با چیزی که گیمر‌های کامپیوتر از ما می‌خواهند متفاوت است.

هنوز زمان مشخصی برای اعمال این تغییرات مشخص نشده است اما اسپنسر اشاره کرده است که مایکروسافت از طریق مایکروسافت استور از انتقاد‌ها پیرامون مدیریت بازی و اپلیکیشن ایکس‌باکس اطلاع دارد. حالا مایکروسافت قدم در راه حل این مشکلات برداشته است.

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا