تکنولوژی

دنیای Westworld از نگاه بازیگر شخصیت “برنارد”

سریال Westworld که این روزها فصل دوم آن از شبکه HBO پخش می‌شود، تکنولوژیک ترین سریال تلویزیونی با داستانی جنجالی درباره ربات‌ها وماهیت انسانی آنهاست. در فصل دوم این سریال، که در حال پخش است، رئیس بخش برنامه نویسی ربات‌ها در سریال، برنارد لو ( با بازی Jeffrey Wright) که یکی از شخصیت‌های اصلی داستان است، لابه لای خاطرات ناقصش به دنبال هویت خود می گردد.  مخاطب از طریق چالش هایی که برنارد هر چند وقت یکبار با خود پیدا می‌کند، می‌تواند به سرنخی در مورد داستان اصلی سریال دست پیدا کند.

همانطور در پایان فصل اول این سریال مشخص شد ( و البته یکی از شگفتی‌های داستانی سریال هم بود) ، برنارد نیز یکی از ربات‌های داستان است-  رباتی که البته هیچ کس جز دکترفورد ( آنتونی هاپکینز) این را نمیدانست  اما در پایان فصل اول، مخاطب متوجه شد که برنارد در واقع شبیه‌سازی شده از یکی از خالقان دنیای ماجراجویی Westworld هم هست که Arnold Weber نام داشته و شریک دکتر فورد در ساخت پارک وست‌ورد بوده است. بر خلاف سایر روبات‌ها که در نقش‌های داستانی خود بازی می‌کردند برنارد خود به نوعی یک مدیر ارشد در پارک به شمار رفته ی‌رود و حتی وظیفه کنترل روبات‌ها را برعهده داشته و در آغاز فصل دوم نیز به رغم کشته شدن دکتر فورد کسی از ماهیت واقعی برنارد با خبر نیست.

بازیگر نقش برنارد، Jeffrey Wright در فستیوال Split Screens در نیویورک حضور یافت و در مورد تفاوت شخصیت رباتیک برنارد با یک شخصیت انسان واقعی صحبت کرد. مدیر این فستیوال  Matt Zoller Seitz با رایت در مورد مباحث گوناگون از Westworld گرفته تا Reddit مصاحبه کرد. در این مصاحبه به نقش‌های قبلی وی از جمله نقش مارتین لوتر کینگ در فیلم Boycott ساخته شده در سال 2011 و نقش Jean Michel Basquiat در فیلم Basquiat ساخته شده در سال 1996 نیز اشاره شد. از داغ ترین بحث‌های این مصاحبه، صحبت رایت در مورد فصل دوم سریال Westworld بود. 

یکی از جالب‌ترین سوالاتی که Seitz از رایت پرسید این بود که آیا در رایت از ابتدای سریال می‌دانسته که شخصیت‌اش یک ربات است؟ رایت در جواب گفت:« نه البته از ابتدا حس‌هایی داشتم. برنارد یک شخصیت پیچیده دارد که در هر قسمت بخشی از آن فاش می‌شود. »

مرتبط: ده پرسش درباره فصل دوم سریال وست‌ ورد

ظاهرا خانم لیزا جوی-Lisa Joy، تهیه کننده این سریال، در اواسط ضبط فصل اول به رایت اعلام می‌کند که شخصیتش در حقیقت یک ربات است:« ابتدا شوکه شدم اما این احساس به مرور به هیجان تبدیل شد. تبدیل شدن برنارد به یک ربات در داستان می‌توانست پتانسیل‌های هیجانی بالایی به سریال اضافه کند. »

رایت اعلام میکند که نویسنده و تهیه کننده سریال از ابتدا اطلاعات زیادی در رابطه با شخصیتش اعلام نمی‌کردند:« من در حین فیلم برداری، تکه‌های سرنخ های داستان را کنار هم می‌چیدم.» از آنجاییکه داستان سریال، فلش بک‌های زیادی دارد، رایت توضیح می‌دهد که صحنه‌های زیادی را باید به گونه‌ای بازی می‌کرد که مات زده به هوا خیره شده باشد:« این مات زده‌گی، مثل حواس پرتی‌های هر از چند گاه ما انسان ها نیست و باید نشان داده می‌شد که در ذهن برنارد چه می‌گذرد. باید در آن لحظه هم بازی می‌کردم، هم تدوین و هم بازنگری!»

این پیچیده گی‌ها در فضای فیزیکی سریال نیز حکم فرماست. رایت می‌گوید که نحوه راه رفتن و حرکت کردن دیگر ربات‌ها به هیچ عنوان از پیش تعیین شده نیست. رایت می‌گوید که الگوی خاصی برای حرکت ربات‌های داستان تعریف نشده اما از شخصیت دلوروس و پدرش به عنوان الگو بهره گرفته شده است.

برنارد در طول داستان تلاش می‌کند که اراده آزاد خود را دوباره پیدا کند. در ربات‌های داستان Westworld شاهد هستیم که بارقه‌هایی از انسانیت دیده می‌شود، تکه‌هایی از زندگی. رایت می‌گوید:« روی صحنه تئاتر، تاثیر گذار ترین ابزار، صداست ولی داخل دوربین، این چشم‌ها هستند که گویای همه چیزند. من بیشتر از از هرچیز دیگری به این نکته تمرکز دارم. من سعی می‌کنم، بیشتر از هر بخش دیگر با چشم هایم مقصودم را به مخاطب برسانم.»

مرتبط: 

گفت وگو با جاناتان نولان کارگردان سریال وست ورد

معرفی تکنولوژی های به کار رفته در سریال وست‌ ورد

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا