تکنولوژی

مایکروسافت نمایشگر هوشمند جدید تولید می‌کنند

مایکروسافت این هفته قصد دارد از سری جدید نمایشگرهای مخصوص اتاق کنفرانس خود در نمایشگاه «کامپیوتکس» رونمایی کند. با اینکه مایکروسافت نمایشگرهای انحصاری «سرفیس هاب» را تولید می‌کند، اما قصد دارد با همکاری دیگر شرکت‌ها نمایشگرهای «Windows Collaboration» را هم روانه بازار کند. این نمایشگر هم به ویندوز 10 شرکت مایکروسافت مجهز شده و همچنین به وسیله سنسورهای داخلی که برای آن تعبیه شده می‌تواند به سیستم هوشمند اینترنت اشیاء Azuer هم متصل شود. این سنسور قادر است حضور افراد در اتاق را تشخیص دهد و از این طریق می‌تواند سیستم سرمایش و گرمایش اتاق کنفرانس را هم کنترل و بهینه‌سازی کند.

این نمایشگرها با رزولوشن بالا و پشتیبانی از مولتی‌تاچ عرضه شده و همانند سرفیس هاب از قلم استایلوس هم پشتیبانی می‌کنند. مایکروسافت همچنین ادعا کرده میکروفون این نمایشگرهای جدید به دستیار صوتی هوشمند کورتانا مجهز شده‌اند و دوربینی که روی نمایشگر متصل شده برای ویدیو کنفرانس از طریق Microsoft Teams و دیگر نرم‌افزارها قابل استفاده است.

در کل این نمایشگرها به منظور بهبود عملکرد اتاق‌های کنفرانس طراحی شده‌اند. کسب و کارها عموما از تلویزیون‌های معمولی و یا پروژکتورها استفاده می‌کنند اما این نمایشگرهای جدید مایکروسافت به لطف وجود استایلوس، مولتی تاچ و سنسورهای هوشمند می‌توانند عملکرد هوشمندانه‌تری داشته باشند. مایکروسافت قصد ندارد این نمایشگرها را تولید کند و زحمت تولید را به گردن دیگر شرکت‌های همکار انداخته است. قرار است تعدادی از این نمایشگرها اواخر امسال توسط شرکت‌هایی از جمله «شارپ» و «Avocor» به بازار عرضه شوند.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا