تکنولوژی

مقایسه JAmboard گوگل با سرفیس هاب مایکروسافت

Jamboard شرکت گوگل، یک تخته وایت‌برد دیجیتال 4K است که پنج‌شنبه گذشته معرفی شد. صفحه نمایشگر این دستگاه به منظور ارائه امکانات پیشرفته‌تر به کاربران طراحی شده است و شباهت‌هایی به سرفیس‌ هاب شرکت مایکروسافت نیز دارد، البته این تخته قابلیت اجرای سیستم‌عامل دسکتاپ و یا نصب برنامه‌های اضافی را ندارد.

این نمایشگر اندرویدی با قیمت 5 هزار دلار عرضه می‌شود که در مقایسه با محصول مشابه شرکت مایکروسافت خیلی ارزان‌تر به نظر می‌رسد. در ضمن اگر شرکت شما قصد خرید این نوع وایت‌بردهای دیجیتال را دارید، در ضمن یک سری نکات و هشدارهای مهم هستند که بایستی از آنها مطلع شوید.

اگر شرکت شما به یک سری برنامه‌های خاص برای نصب و اجرا نیاز دارد، بنابراین Jamboard گزینه‌‌ی مناسبی برای شما نخواهد بود چون ورژن کنونی سیستم‌عامل اندروید این تخته به شما امکان نصب برنامه‌های اضافی را نمی‌دهد.

با این وجود، تخته دیجیتال شرکت گوگل از G-suite گوگل نیز پشتیبانی می‌کند. G-Suite پکیجی است که بر روی انواع دستگاه‌ها قابل به اجرا است و قادر است از طریق رابط کاربری  Chromecast با این تخته وایت‌برد به طور مستقیم همکاری متقابل داشته باشد.

با این قابلیت‌ها، Jamboard شرکت گوگل برای استارت‌آپ‌ها یا مدارس دولتی که بودجه‌ی محدودی برای خرید این نوع دستگاه‌ها دارند، می‌تواند بهترین گزینه باشد، چون نسبت به قیمت متعادل آن، امکانات قدرتمند و صفحه‌نمایش لمسی 16 نقطه‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد.

اگر سازمان شما به نرم‌افزارهای خاصی نیازمند است، سرفیس هاب شرکت مایکروسافت به همراه سیستم‌عامل ویندوز 10 و دسترسی کامل به ویندوز استور عرضه می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق ویندوز استور برنامه‌های مرتبط با کسب و کار شرکت‌ها را خریداری یا به‌صورت رایگان دانلود کنند.

از زمان رونمایی Jamboard تا به امروز، هنوز جزئیاتی از سخت‌افزار این دستگاه از جمله پردازشگر، حافظه داخلی و پردازشگر گرافیکی آن منتشر نشده است.

سرفیس هاب 55 اینچی شرکت مایکروسافت، از پردازشگر نسل 4 اینتل Core i5، 8 گیگابایت رام و 128 گیگابایت حافظه داخلی SSD بهره می‌برد و مدل 84 اینچی آن مجهز به پردازشگر نسل چهارم اینتل Core i7 و رام و حافظه داخلی مشابه مدل 55 اینچی خواهد بود.

پردازشگر گرافیکی استفاده شده در سرفیس هاب 55 اینچی از نوع اینتل HD 4600 است اما در مدل 84 اینچی از کارت 

گرافیکی NVIDIA Quadro K2200 استفاده شده است.

از چند لحاظ، مقایسه Jamboard با سرفیس‌ هاب مانند مقایسه کروم‌بوک با سرفیس پرو است. مدل‌های شرکت گوگل جایگزین‌های مناسبی برای محصولات مایکروسافت البته با قیمت و قدرت کمتر اما به‌صرفه‌تر برای شرکت‌ها و سازمان‌های با بودجه‌های محدود هستند، البته برای انجام وظایف مورد نظر تیم‌ها به ابزارهای قدرتمند نیاز خواهند داشت.

 

 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا