تکنولوژی

اپل، آی‌اواس 12 را معرفی کرد

اپل دیشب در جریان کنفرانس برنامه نویسان WWDC 2018، از نسخه جدید سیستم‌عامل خود یعنی آی‌اواس 12 پرده برداری کرد. واقعیت افزوده، ARKit 2، اشتراک‌‌گذاری و Shortcuts برخی از ویژگی‌های هستند که به آی‌اواس 12 افزوده شده‌اند. 2 ویژگی آخری که در بالا آنها را نام بردیم، تجربه‌های جدیدی را در آیفون و آیپد شرکت اپل به‌همراه خواهند داشت.

اپلیکیشن «Measure» یکی از برنامه‌های جدیدی است که به آی‌اواس 12 اضافه شده و به ویژگی واقعیت افزوده این سیستم عامل مربوط می‌شود. این اپلیکیشن به کاربر امکان اندازه‌گیری اشیاء به شکل سه‌بعدی را می‌دهد. اپلیکیشن Photos هم با تغییرات جدید همراه شده است. ویژگی‌های جدید این اپلیکیشن شبیه به امکاناتی هستند که در گذشته در اپلیکیشن Google Photos مشاهده کرده بودیم.

اپلیکیشن «Shortcut» مهمان جدید آی‌اواس 12 است که شامل میان‌برهای صفحه هوم برای دستورات سیری و همچنین پیشنهادات مختلف برای کارهای روزانه کاربر بر اساس فعالیت‌های روزانه او می‌شود. این برنامه برای مثال به شما سفارش قهوه از طریق اپلیکیش Starbucks را در طول روز پیشنهاد می‌کند.

علاوه بر این، اپلیکشن‌های Apple News و Stocks هم با به‌روزرسانی همراه شده‌اند، بنابراین اخبار مرتبط با بازار و آپدیت‌ها بیش از گذشته جلوی چشم خواهند بود.

اپلیکیشن CarPlay هم در پشتیبانی از اپلیکیشن‌های نقشه عملکرد بهتری خواهد داشت و امکانات بیشتری را در اختیار گوگل مپ و Waze قرار خواهد داد. در این بخش احتمالا کاربران CarPlay ویژگی‌هایی را از مدت‌ها پیش منتظر آن بوده‌اند بالاخره مشاهده خواهند کرد.

اپل در آی‌اواس 12 توجه ویژه‌ای به سلامت کاربرانش داشته و از این حیث امکانات جدیدی را به اپلیکیشن Health اضافه کرده است.  علاوه بر این به‌نظر می‌رسد اپل ویژگی‌های واقعیت افزوده زیادی را در آی‌اواس 12 جای داده است و در این راستا آپدیت جدیدی را برای «انیموجی» در نظر گرفته که باعث می‌شود این سرویس با نام Memoji در همه جا حضور داشته باشد. این ویژگی به کاربران امکان خلق اموجی‌های مورد علاقه‌شان در کنار اضافه کردن افکت‌ها و انیمیشن‌ها را می‌دهد.

یکی از بخش‌هایی که در آی‌اواس 12 تغییراتی زیادی را متحمل شده، برنامه «فیس‌تایم» است. بهتر است خودتان را برای ویدیو چت گروهی تا 32 نفر در این برنامه آماده کنید. اپلیکیشن Messages هم قرار است از پک‌های استیکر، انیموجی و اسکرین‌تایم پشتیبانی کند.

دیگر تغییراتی نامرئی که در آی‌اواس 12 به‌وجود آمده، به عملکرد سیستم‌عامل مربوط می‌شود که اپل ادعا می‌کند برنامه‌ها با 40 درصد ، کیبورد با 50 درصد و دوربین با 70 درصد سرعت بیشتر در دیوایس‌های قدیمی‌تر باز و اجرا خواهند شد.

هنوز تاریخ دقیق و دستگاه‌هایی که قادر به دریافت این نسخه از سیستم‌عامل آی‌اواس خواهند بود اعلام نشده است.

جدیدترین اخبار مرتبط با کنفرانس برنامه نویسان اپل را از طریق آی‌تی‌ایران دنبال کنید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا