تکنولوژی

موبایل ویوو 22 خرداد رونمایی رسمی می‌شود

طرح مفهومی که شرکت «ویوو» (Vivo) چند وقت پیش معرفی کرد و توجه بسیاری از علاقه‌مندان به اسمارت‌فون در سراسر دنیا را به خودش جلب کرد، احتمالا تا چند روز دیگر به واقعیت تبدیل می‌شود.

ظاهرا شرکت ویوو قصد دارد 22 خرداد رسما گوشی تمام صفحه و فاقد حاشیه خود را با نام «Apex» در شهر شانگهای معرفی کند. این گوشی از آنجایی که بردیگی روی نمایشگر آن قرار ندارد، بنابراین دوربین سلفی متحرکی برای این دستگاه تعبیه شده که از بدنه گوشی در قسمت بالا بیرون می‌آید و امکان سلفی گرفتن را فراهم می‌کند.

در این طرح مفهومی شرکت ویوو علاوه بر این دوربین و صفحه نمایش بدون حاشیه، از یک حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایشگر با قابلیت تشخیص همزمان دو اثر انگشت صحبت شده بود. هنوز دقیق نمی‌دانیم واقعیت این گوشی با طرح مفهومی آن چه تفاوت‌هایی خواهد داشت اما در صورتی که شرکت ویوو ویژگی‌هایی را که قول داده بود حفظ کرده باشد، بنابراین باید انتظار ویژگی‌هایی که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم داشته باشیم.

1 – دوربین سلفی متحرک

 

کانسپتی که از این گوشی در گذشته مشاهده کردیم، ابتدا با یک صفحه نمایش بزرگ 6 اینچی که حاشیه اطراف نمایشگر را به شکل باورنکردنی به 1.8 میلی‌متر و حاشیه پایین دستگاه را 4.3 میلی‌متر کاهش داده بود آغاز می‌شد. این حاشیه در بالای دستگاه آنقدر کم است که فضای کافی برای قرار دادن دوربین سلفی وجود نداشته است.

اینجا دقیقا همانجایی است که اولین ویژگی جذاب این گوشی خودنمایی می‌کند: دوربین متحرک 8 مگاپیکسلی که در 0.8 ثانیه از بالای گوشی بیرون می‌زند. این همان دوربین سلفی گوشی شما است. دوربین اصلی گوشی هم در پشت گوشی و البته به صورت عادی جای گرفته است.

عملی کردن چنین دوربین متحرکی البته دردسرهای خودش را دارد. برای مثال از آنجایی که دوربین با سرعت ملایم بیرون می‌آید بنابراین امکان ثبت تصاویر در لحظه وجود ندارد. بدتر اینکه مطمئنا همه در ذهنمان این مسئله را تصور کرده‌ایم که احتمالا این دوربین متحرک گاهی اوقات گیر کند و بیرون نیاید و یا حتی بشکند و خراب شود. البته این دوربین تنها یک طرح مفهومی بوده و ممکن است در واقعیت ساختار این دوربین به‌طور کامل متحول شود و شاهد یک دوربین سلفی متفاوت‌تر باشیم.

2 – حسگر اثر انگشت داخل صفحه با قابلیت تشخیص 2 انگشت

دومین ویژگی غیرمعمولی که در این طرح مفهومی شرکت ویوو نمایش داده شد، در نمایشگر این گوشی قرار دارد. شرکت ویوو ظاهرا حسگر اثر انگشت را درون صفحه نمایش دستگاه قرار داده است. این حسگر نیمی از صفحه نمایشگر دستگاه را پوشش می‌دهد و مانند دیگر گوشی‌ها تنها به یک دکمه دایره مانند کوچک محدود نشده و همین مسئله باعث ایجاد فرصت‌ها متعددی می‌شود که از جمله آنها می‌توان به قابلیت تشخیص همزمان دو اثرانگشت برای افزایش امنیت دستگاه، یا قرار دادن انگشتان در نقاط مختلف صفحه به جای قرار دادن آن در یک نقظه به‌خصوص برای تشخیص اثر انگشت اشاره کرد.

3 – نمایشگر لرزشی

سومین ویژگی غیر معمول این گوشی به بخش صدا مرتبط می‌شود. ویوو در گوشی Apex در پنل‌های اولدی استفاده کرده که با لرزش خود صدای ویدیوها، تماس‌ها و بازی‌ها را تولید و پخش می‌کنند.

شرکت‌های دیگری هم قبلا تلاش کرده‌اند که از چنین ویژگی در گوشی‌هایشان استفاده کنند که از جمله آنها می‌توان به شیائومی و گوشی مدل «می میکس 2» این شرکت اشاره کرد که از چنین تکنیک مشابهی برای انتقال صدا به گوش کاربر بهره می‌برد. البته با این تفاوت که تولید صدا در این محصول شیائومی از طریق لرزش بدنه صورت می‌گیرد، نه صفحه نمایشگر!

شرکت ویوو این نسخه را «SoundCasting» نامگذاری کرده و در دمویی که از این گوشی منتشر شد صدای خروجی بلند و بسیار واضح به نظر می‌رسید.

مشخصات فنی طرح مفهومی شرکت ویوو:

نمایشگر 6 اینچی اولد فاقد حاشیه و بریدگی با 1.8 میلی‌متر حاشیه رد اظراف و 4.3 میلی‌متر حاشیه در پایین

رزولوشن تصویر 2168 × 1080 پیکسل

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی

حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش با قابلیت تشخیص همزمان 2 اثر انگشت

دوربین پشتی دوتایی

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم گوشی Apex شرکت ویوو به احتمال زیاد 22 خرداد در شهر شانگهای چین معرفی می‌شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    مشخصات و قیمت ساعت هوشمند می واچ شیائومی – Xiaomi Mi Watch

    مشخصات و قیمت شارژر فندکی شیائومی Xiaomi RoidMi 2s

    سوالات و پاسخ‌ های مرتبط با گوشی ردمی نوت 8 شیائومی – Xiaomi Redmi Note 8

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا