تکنولوژی

امنیت سفرهای اوبر بالاتر می‌رود

ماه گذشته، شرکت اوبر اعلام کرد که قابلیتی به سرویس خود اضافه کرده که مسافران با کمک آن می‌توانند از داخل برنامه اوبر با 911 یا اورژانس تماس بگیرند. این قابلیت با نیت بالابردن امنیت سفرها و بالطبع کم رنگ کردن سو شهرت این شرکت، اضافه شده است. این قابلیت از دیروز به صورت رسمی فعال شد و از حالا در سرتاسر آمریکا قابل استفاده است.

در منوی نسخه به روز رسانی شده جدید اوبر، حالا دگمه‌ای وجود دارد که برای تماس اورژانسی استفاده می‌شود و از طریق آن مسافران در صورت بروز حادثه حین سفر خود می‌توانند سریعا از آن استفاده کرده و اورژانس را خبر کنند. قسمت جدیدی به نام “safety center” به برنامه اوبر اضافه شده که در آن اطلاعات سفر و راننده و قوانین و مقررات سفرهای اوبر را نیز مشاهده می‌شود.

برای شماره گیری 911، مسافران باید اول وارد آیکون “safety center” شده و گزینه ” ارسال کمک از 911” را شماره گیری کنند. در ادامه، باید تایید کنند که قصد تماس با 911 را داشته‌اند تا به قسمت “ارسال اورژانس” متصل شوند، این کار برای جلوگیری از رخ دادن تماس‌های تصادفی اضافه شده است.

قابلیت‌ “safety center” صرفا برای مسافران است و برای راننده‌ها کاربردی ندارد اما طبق اعلام سخنگوی اوبر، قابلیت مشابهی برای برنامه مخصوص راننده‌های این شرکت نیز به زودی اضافه خواهد شد. سخنگوی اوبر در مصاحبه‌ای با The Verge اعلام کرد:« زمانیکه افراد گمان می‌کنند کسی آنها را نمی‌بیند، بیشتر مرتکب جرم و جنایت می‌شوند. ما می‌خواهیم به دیگران اعلام کنیم که سرویس‌های ما همواره به صورت واضح مورد رصد ماست که قابلیت جدید معرفی شده، تنها بخشی از آن است.»

بعد از رخ دادن حوادث سال گذشته درباره اوبر و بدنامی این شرکت، دارا خسروشاهی مدیرعامل این شرکت تلاش زیادی کرد تا جو منفی شکل گرفته علیه شرکتش را تقلیل دهد. سال گذشته به دلیل شکایت یک زن که ادعا می‌کرد توسط راننده اوبر مورد تجاوز قرار گرفته، این شرکت با دردسرهای فراوانی دست و پنجه نرم کرد. همین اواخر نیز یک زن در ایالت آریزونا به دلیل تصادف با یک خودروی خودران متعلق به شرکت اوبر، فوت کرد. به دنبال این حادثه، اوبر به سرعت برنامه آزمایش خودروهای خودران خود را متوقف کرد و کارآگاهان فدرال در گزارشی اعلام کردند که سنسورهای خودرو توانستند عابر را تشخیص دهند اما ترمزهای اضطراری خودرو  درست عمل نکردند.

خسروشاهی در مصاحبه ای با The Verge اعلام کرد که دگمه اضطراری طراحی شده برای بالا بردن امنیت و نظارت بیشتر بر کیفیت سفرهای اوبر، تازه ابتدای کار است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا