تکنولوژی

تصادف خودروی تسلا با ماشین پلیس کنار جاده

تسلا بارها اعلام کرده که کاربرد سیستم اتوپایلوت خودروهای این شرکت با آنچه که رانندگان به عنوان سیستم فاقد نیاز به راننده تصور می‌کنند تفاوت دارد. اما ظاهرا برخی هنوز این گوشزد تسلا را جدی نگرفته‌اند. نتیجه این اتفاق، برخورد خودروی مدل اس در حالت اتوپایلوت تسلا با ماشین پلیس پارک شده در کنار خیابان بود. این اتفاق در ایالت کالیفرنیا رخ داده است.

خوشبختانه، هیچ تلفاتی در این تصادف به جا نمانده و راننده خودروی تسلا تنها چند زخم سطحی برداشته است و راننده ماشین پلیس هم در لحظه تصادف درون خودرو نبوده است. با این حال، این تصادف که در آن خودروی تسلا در حالت اتوپایلوت قرار داشته، برای کمپانی تسلا اصلا خبر خوبی محسوب نمی‌شود. وبسایت USA Today  امروز در اینباره اشاره کرده که نحوه تصادف این خودرو شباهت زیادی به یکی دیگر از تصادفتت خودروی تسلا در سال گذشته داشته است و شاید این تصادفات اصلا اتفاقی نبوده است.

تسلا هم در دفاع از خود همانند گذشته اعلام کرده که سیستم اتوپایلوت تنها یک دستیار برای راننده خودرو محسوب می‌شود و نمی‌توان آن را جایگزین کامل راننده واقعی خودرو دانست. تسلا در دفاعیه خود گفته: «این مسئله همواره مشخص بوده که سیستم اتوپایلوت، خودرو را در مقابل تمامی تصادفات مصون نمی‌کند و رانندگان می‌دانند سیستم اتوپایلوت برای استفاده در اتوبان‌های دارای خط کشی و علامت‌های ترافیکی صحیح طراحی شده است. ضمنا رانندگان در طول مسیر باید دستشان را روی فرمان نگه دارند.»

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا اخیرا نسبت به پوشش اخبار مرتبط با تصادفات خودروهای تسلا واکنش‌های تند و جدی نشان داده و معتقد است رسانه‌ها تصادفات خودروهای تسلا را بیش از حد بزرگ جلوه می‌دهند. خشم او تا این حد پیش رفته که قصد دارد وبسایتی به منظور ارزیابی اعتبار و قابل باور بودن رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف راه‌اندازی و از کاربران در این رابطه نظرسنجی کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا