تکنولوژی

کارمندان اوبر حالا می‌توانند سهامشان را بفروشند

4 ماه از زمانیکه که برای فروش سهام شرکت اوبر توسط کارمندان سقف تعیین شد، می‌گذرد و حالا این شرکت حمل و نقل مسافر تصمیم گرفته راه حلی پیش پای کارمندان وفادارش بگذارد تا بتوانند بخشی از سهام خود را به پول تبدیل کنند.

درحالیکه شرایط هنوز هم برای اوبر کاملا روبه راه نشده، این شرکت تصمیم دارد قراردادی امضا کند که طی آن کارمندان می‌توانند مقداری از سهام خود را به سازمان فعال اقتصادی Coatue Management واگذار کنند و سازمان سرمایه گذاری Coatue Management را به زودی تبدیل به یکی از سرمایه داران اوبر کنند. زمستان سال گذشته نیز، پیشنهاد قرارداد دیگری از طرف SoftBank ارائه شد که اعلام می‌کرد آمادگی کنترل 15 درصد از سهام اوبر را دارد.

سازمان Coatue Management، سرمایه گذار شرکت Lyft هم هست و اوبر علاوه بر این سازمان، مشتریان دیگری همچون Altimeter Capital  و TPG نیز دارد که طبق گفته سخنگوی اوبر، عضو هیئت مدیره اوبر نیز هستند. طی این قرارداد جدید، حدود 400 و 600 میلیون دلار از سهام شرکت اوبر جمعا به مبلغ 62 میلیارد دلار( هر سهم 40 دلار( فروخته خواهد شد.

برخلاف قرارداد SoftBank- که بیشتر به نفع شرکت های سرمایه گذاری تمام شد، قرار داد جدید بیشتر به روی سود کارمندان خود شرکت اوبر تمرکز دارد. کارمندان کنونی این شرکت می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و بخشی از سهام خود را بفروشند و سرمایه گذاران تنها در صورت وجود ظرفیت خالی، می‌توانند شریک این معامله شوند.

ابن قرارداد همچنین برای کارمندانی که مقدار کمی از سهام اوبر را در دست دارند نیز رضایت بخش خواهد بود. هر کارمندی که تنها 1000 سهم از این شرکت را دارد می‌تواند شرکت کند. این درحالی است که برای قرار داد قبلی، تملک حداقل 10 هزار سهام واجب بود. طی قرارداد جدید، هر کارمند می‌تواند به میزان یک چهارم سهام خود تا سقف 25 میلیون دلار را به فروش برسانند.

این قرارداد در حقیقت برای رضایت دسته‌ای از کارمندان وفادار اوبر طرح ریزی شده که احساس می‌کردند نمی‌توانند از خریدن سهام اوبر سود کنند. این قرار داد فرصتی برای اوبر است تا رضایت کارمندان خود را جلب کند و جای پای خود را بازار پر رقابت، محکم‌تر کند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا