تکنولوژی

نگاهی به برند Honor

کمپانی هوآوی برندی را برای اسمارت‌فون‌های خود با نام «آنر» (Honor) معرفی کرده است و اولین محصول آن هم با نام «آنر 6» به بازار عرضه شد. اما چرا این کپانی بزرگ چینی به یک نام جدید نیاز دارد؟

هواوی دیوایس‌هایی مانند Ascend Mate 7 و بند ورزشی هوشمند TallkBand را تولید می‌کند و همچنین در کنار آن دیوایس‌هایی را برای دیگر کمپانی‌ها مانند Kestrel بریتانیا تولید می‌کند. هوآوی تاسیس این برند را در شهر برلین آلمان رسما اعلام کرد تا شاید جای خود را در اروپا باز کند.

هوآوی «آنر» را «برندی که از انجام کارهای متفاوت هیچ ترسی ندارد» معرفی کرده تا از این طریق هوآوی بتواند با شجاعت بیشتری تغییرات را در محصولات خود اعمال کند. این برند قرار است محصلات خود را مستقیما به دست فروشندگان برساند و این یعنی افراد محصولات را مستقیما از خود شرکت خریداری می‌کنند و به مراجعه به دیگر فروشگاه‌ها و یا دیگر شرکت‌های واسطه نیازی نخواهد بود. این امر کمک می‌کند تا قیمت تمام شده محصولات برای مشتریان پایین‌تر باشد.

 

 چرا هوآوی یک برند جدید تاسیس کرد؟

با اینکه خیلی از مردم قادر به تلفظ صحیح نام Huawei (واوی) نیستند، امروزه این کمپانی به خوبی در سراسردنیا شناخته می‌شود. حال هوآوی سخت به دنبال دست و پا کردن نامی بین خریدران تلفن همراه در در دیگر نقاط دنیا است. یکی از تحلیلگران بازار اسمارت‌فون‌ها در اینباره می‌گوید: «فروش محصولات هوآوی در اروپا در حال افزایش است و این کمپانی به تازگی یک کمپین بازاریابی بزرگ را با همکاری باشگاه‌های فوتبال بزرگ اروپایی آغاز کرده و از طرف دیگر تبلیغات در سطح شهرهای بزرگ و مهم اروپا را هم شروع کرده است.

با توجه به این اقدامات هوآوی در شناساندن برند خود در اروپا، نمی‌توان گفت این شرکت با معرفی آنر قصد دارد آن را جایگزین برند اسمارت‌فون‌های شناخته شده هوآوی کند و بعید به نظر می‌رسد هوآوی بخواهد با معرفی برند آنر تمامی تلاش‌هایی را که برای معرفی برند هوآوی کرده از بین ببرد. بلکه این برند به صورت مستقل به کار خود ادامه خواهد داد و تا به اینجای کارهم محصولات بسیار خوبی را با قیمت بسیار مناسب روانه بازار کرده است.

یکی از دلایلی که احتمالا در معرفی برند آنر نقش داشته این است که نام هوآوی در بین کشورهای غربی خیلی وجهه خوبی ندارد چراکه بسیاری در کشورهای غربی معتقدند هوآوی با دولت چین ارتباطات مخفیانه‌ دارد و این مسئله باعث بروز مشکلات امنیتی در کشور آمریکا خواهد شد. اما برند آنر به عنوان یک برند جدا و مستقل فعالیت خود را در کشورهای غربی بدون هرگونه ذهنیت منفی در بین خریداران آغاز کرده و حتی بخش به‌خصوصی از بازار را هم به خودش اختصاص داده است.

گلیسون تحلیلگر صنعت اسمارت‌فون‌ها می‌گوید: «در حال حاضر نگرانی کاربران کشورهای غربی بیشتر در زمینه کیفیت پایین اسمارت‌فون‌های چینی است، نه امنیت آنها. بنابراین برند آنر با معرفی محصولات با کیفیت هم می‌تواند اعتماد این دسته از کاربران را به خوبی جلب کند». گلیسون معتقد است معرفی برندهای زیرشاخه می‌تواند در آینده هم ادامه داشته باشد و دیگر کمپانی‌ها از جمله لنوو و شیائومی هم با معرفی برندهای زیرمجموعه و تولید محصولات با کیفیت می‌توانند ذهنیت منفی خریداران در کشورهای غربی را از بین ببرند. کاری که آنر در این مدت به خوبی آن را انجام داده است. 

اولین دیوایس که تحت برند آنر معرفی شده، گوشی 5 اینچی «آنر 6» است. این گوشی 5 سال پیش در چین تحت برند هوآوی معرفی شده بود اما پس از مدتی با برند و لوگوی آنر به بازار آمد و آن زمان قیمت این اسمارت‌فون 250 یورو بود که با توجه به کیفیت خوب دستگاه قیمت پایین آن یک مزیت رقابتی محسوب می‌شد.

برای مشاهده محصولات برند آنر هم می‌توانید به وبسایت hihonor.com مراجعه کنید. البته یک نکته مبهم باقی می‌ماند: از آنجایی که آنر در آمریکا عرضه نمی‌‎شود، چرا این کماپنی «آنر» را با املای آمریکایی یعنی «Honor» معرفی کرده و املای انگلیسی آن «Honour» را انتخاب نکرده است؟

به هر ترتیب آنر یک برند مستقل است و موبایل‌های این شرکت کیفیت قابل قبولی دارند و با قیمت بسیار مناسب ساخته می‌شوند. در نتیحه ارزش در مقابل مبلغ پرداختی موبایل‌های آنر بالا است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. بازتاب: magic mushroom spores
  2. بازتاب: โซล่าเซล
  3. بازتاب: ประตู wpc
  4. بازتاب: bk8 thai

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا