تکنولوژی

اپل می‌دانست آیفون 6 کیفیت لازم را ندارد

احتمالا شما هم به یاد دارید آیفون 6 و 6 پلاس شرکت اپل از 2 مشکل بزرگ رنج می‌بردند. مشکل اول خم شدن آسان این اسمارت‌فون‌ها هنگامی که آنها را در جیب شلوار قرار می‌دادند بود و مشکل دوم وجود یک ایراد در نمایشگر دستگاه که باعث ظاهر شدن یک نوار خاکستری رنگ در قسمت بالایی صفحه نمایش شده بود و گاهی هم اختلال‌های تاچ را به همراه داشت. حال گزارش‌های اخیر فاش کرده‌اند که اپل قبل از رونمایی از آیفون 6 و 6 پلاس خبر داشته که این دو پرچمدارش به راحتی خم می‌شوند و کیفیت ساخت لازم را ندارند.

طبق جزئیاتی که به تازگی از گزارش‌های اپل در رابطه با مقاومت آیفون 6 و 6 پلاس منتشر شده، اپل به خوبی می‌دانسته که آیفون 6 و 6 پلاس در مقایسه با پرچمداری قبلی خود پتانسیل خیلی بیشتری برای خم شدن در مقابل فشار داشته‌اند. طبق این گزارش‌ها، آیفون 6 در مقایسه با آیفون 5 اس 3.3 برابر احتمال بیشتری برای خم شدن در برابر فشار را داشته و همینطور آیفون 6 پلاس هم در مقایسه با آیفون 5 اس 7.2 برابر احتمال خم شدگی بیشتری در برابر فشار را داشته است. به همین دلیل اگر آیفون 6 پلاس را در جیب شلوار بگزارید احتمالا بدون هیچ فشار خاصی هم شکل خودش را از دست می‌دهد و خم می‌شود.

به‌نظر می‌رسد اپل با اینکه از این ضعف مقاومتی با خبر بوده اما برای رفع این ایراد هیچ اقدامی نکرده و جالب اینکه پس از انتشار گزارش‌های متعدد درباره خم شدن آیفون 6، بارها اعلام کرده بود که این مسئله صحت ندارد و خم شدن گوشی‌های آیفون 6 و 6 پلاس هیچ ارتباطی با ضعف ساختاری و مقاومتی این گوشی‌ها نداشته است!

در بحث ایراد صفحه نمایشگر هم اپل ادعا کرده بود که نوار خاکستری رنگ هیچ ارتباطی با مشکل فنی در نمایشگر نداشته و در اصل «سقوط مکرر دستگاه بر روی سطوح سخت و همچنین فشار‌ بیش از حد بر روی نمایشگر» دلیل ظاهر شدن این نوار خاکستری رنگ بوده است. خیلی از این ادعا نگذشت و اپل طرح تعمیر نمایشگرهای این دسته از آیفون‌ها را اعلام کرد! البته مشکل اینجا بود که تعویض این نمایشگرها 149 دلار برای صاحبین آیفون 6 هزینه داشت درحالی که مشکل آیفون کیفیت پایین ساخت بوده است نه اشتباهات کاربران.

با در نظر داشتن اینکه اپل از ضعف مقاومتی آیفون 6 و 6 پلاس باخبر بوده و همچنین می‌دانسته که خطوط خاکستری روی نمایشگر بعضی از آیفون‌ها تصادفی نبوده، می‌توان به این نتیجه رسید که طراحی آیفون 6 و 6 پلاس ضعف‌های بسیار جدی داشته که اپل با اینکه از آنها باخبر بوده اما در آن زمان توانایی رفع آنها را نداشته و همچنان این ناتوانی خود را در مقابل خریدران و طرفداران پنهان ‌کرده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا