تکنولوژی

ضبط خودکار مکالمات یک خانواده توسط آمازون اکو

خانواده «اوریگان» در ایالت پورتلند آمریکا ادعا می‌کنند که اسپیکر هوشمند آمازون اکو آنها به صورت خودکار صحبت‌های آنها را ضبط کرده و سپس آن را به‌صورت تصادفی برای یکی از مخاطبینی که در لیست مخاطبین دستگاه قرار دارد ارسال کرده است. 2 هفته پیش شخصی که این مکالمات را دریافت کرده بود، فایل‌های صوتی آن را برای خانواده اوریگان ارسال کرد.

این خانواده از دیوایس‌های هوشمند و تحت کنترل الکسا برای کنترل دمای منزل، روشنایی و امنیت استفاده می‌کردند. زمانی که این اتفاق افتاد آنها تمامی این دیوایس‌ها را خاموش کرده و با شرکت آمازون تماس گرفتند. پشتیبانی آمازون در پاسخ گفته: «مهندسین ما وارد لیست فعالیت‌های شما با استفاده از اسپیکر اکو شده‌ و متوجه شدند هر آنچه که شما به ما گزارش داده‌اید دقیقا اتفاق افتاده است و ما واقعا متاسفیم.»

مرتبط: آیا طلایه داری آمازون و گوگل در بلندگوهای هوشمند رو به پایان است؟

پس از اینکه از آمازون خواسته شد توضیحاتی در اینباره به رسانه‌ها ارائه دهد، این کمپانی توضیحات زیر را در اینباره منتشر کرد: «آمازون مسئله حریم خصوصی را بسیار جدی می‌گیرد. ما درباره اتفاقی که برای این خانواده افتاد تحقیق کردیم و به‌ این نتیجه رسیدیم این مسئله یک اتفاق بی‌نهایت نادر بوده که برای این خانواده رخ داده است. شرکت ما در حال تلاش برای جلوگیری از رخ دادن مجدد این دسته از اتفاقات در آینده است.»

آمازون به این خانواده پیشنهاد داده که برای استفاده بی دردسر از این اسپیکر هوشمند، سیستم ارتباط صوتی با مخاطبین آن را غیر فعال کنند اما این خانواده اعلام کرده شرکت آمازون باید هزینه پرداخت شده برای خرید این اسپیکر را به آنها بپردازد چراکه دیگر مایل به استفاده از این اسپیکر در خانه نیستند

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا